skytte75:) Skrevet 29. august 2006 #1 Skrevet 29. august 2006 Kjenner man liv inni magen når riene er satt igang? Sparker babyen slik at man vet den har det bra??
Lilliren Skrevet 29. august 2006 #2 Skrevet 29. august 2006 Tenk, jeg har to barn fra før, men dette klarer jeg ikke å huske. De kontrollerer jo hele tiden at alt er bra, men kjenner man liv...eller bare rier???
skytte75:) Skrevet 29. august 2006 Forfatter #3 Skrevet 29. august 2006 Det ante mag at det kunne være vanskelig å huske. Jeg ønsker i utgangspunktet å bli hjemme så lenge som mulig, men da må jeg jo vite om vesla har det bra:)...
#butterfly# Skrevet 29. august 2006 #4 Skrevet 29. august 2006 hmmm .. har ikke peiling.. det er jammen en ting jeg ikke husker.. Barnet er jo på vei ned fødsel gangen så det er vel begrenset hvor mye det beveger seg med spark på den tøffe, trange veien ut.. han følger jo bare med muskelpresset ut.. tenk så traumatisk, egentlig.
Gjest Skrevet 29. august 2006 #5 Skrevet 29. august 2006 hehe husker ikke det jeg heller.. Men jordmor følger nøye med, så det skal du ikke være redd for :0)
Rut Bram Skrevet 29. august 2006 #6 Skrevet 29. august 2006 Tror det kommer litt an på hvordan fødselen forløper. Såvidt jeg husker kjente jeg liv i begynnelsen - mellom riene. Men min fødsel var langvarig, det tok to døgn fra første ri til jenta var født. I begynnelsen var riene svake og uregelmessige, da kjente jeg noe liv mellom noen av riene. Mot slutten husker jeg rett og slett ikke, hadde nok med å konsentrere meg om riene og fødselen... Tror ikke jeg kjente noe da.
Kjerringhelvetet <3 Skrevet 29. august 2006 #7 Skrevet 29. august 2006 Jada, i begynnelsen kjenner du det. Hvis ikke babyen sover. Men så blir det såpass intenst at du kun klarer å fokusere på å føde. Da er du uansett kommet så langt at det er på tide å dra til sykehuset.
Aga:-) Skrevet 29. august 2006 #8 Skrevet 29. august 2006 Jeg kjente godt med liv hele tiden under alle fødslene mine:-) Det er JM og evt fødselslege som sørger for at barnets ve og vel holdes under oppsikt, de lytter etter hjertelyden ofte og spsielt mot slutten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå