Gå til innhold

Når teste possitivt?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Når tester dere og hva bruker dere? Det jeg lurer på er fordi ser noen på terminlista har fått possitivt 3-4 dager før ikm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei jeg er ny her og kjenner ikke terminologien.

hva betyr ikm?

 

Jeg testet positivt når jeg egnelig skulle hatt mensen. Men hormon produksjonen kommer igang med en gang etter befruktning, men er vanskelig å fange opp da. Best med morgenurin. Bruk vanlig test fra apotektet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikm = ingen kommende mens. Er den dagen du forventer mens. så når noen har termin 12 mai her inne så er jo på en 28 dagers syklus ikm 2 september slik jeg ser det. det er jo lørdag, så da er testen possitiv en uke før man venter mens.

derfor jeg lurte på hva dere bruker.

siste mens 5 august + 7 dager minus 3 mnd = 12 mai. og på en 28 dagers syklus er da først ventet mens 2 september. og possitivt allerede nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg testet positivt på dagen for IKM. Har (hadde) 27 dagers syklus med ikm 13 dpo. Testet med morgenurin, men også en test senere på dagen (for å være sikker) som var like positiv. Se på CB sine hjemmesider www.clearblue.no hvor det står statistikk for hvor mange gravide som tester postitivt 3- 2 og 1 dag før ikm. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis man har termin 12 mai, hadde man el 17 august, dvs for 12 dager siden.(dette er regnet med at et svangerskap varer i 40+2 i følge babyverden) Det er derfor fullt mulig å teste positivt nå. Jeg vet om flere som har testet positivt 10 dager etter el. Når dette er i forhold til ikm avhenger av lengden på lutealfasen. jeg har selv 13 dager, og 10dpo ville vert 3 dager før ikm for meg, mens noen som har lutealfase på 14 dager som er "normalt" ville testet positivt 4 dager før ikm dersom de fikk positiv på 10dpo. CB sier jo at man kan teste 3 dager før ikm. Jeg testet ikke før 12dpo, og fikk positivt da.

Håper det var svar på spørsmålet ditt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...