Sassy. Skrevet 29. august 2006 #1 Skrevet 29. august 2006 Vesla på 4.5 måned er blitt forkjøla,og vet jo at det ikke er farlig. Men hun hoster en del,og hun har en del slim i hals/bryst,slik at hun brekker seg av det(begynte i går). Og hun nyser en del,og har litt snott. Hun har ikke feber (foreløpig....). Er dette noe som bare skal gå sin gang,eller bør jeg gjøre noe med hosten ? Tenkte jeg skulle på apoteket og kjøpe slike dråper(vann) til å dryppe i nesen,for hun er så tett... Noe annet som kan være greit for hoste og tett nese ?
Englefjas Skrevet 29. august 2006 #2 Skrevet 29. august 2006 Det skal visst være bedre å dryppe litt morsmelk i nesen. Disse dråpene kan tørre ut slimhinnene, sa helsesøster til meg.
Sassy. Skrevet 29. august 2006 Forfatter #3 Skrevet 29. august 2006 Ah,okey da,bedre tilgang på morsmelk også,så det var jo lurt :-)
Gjest Skrevet 29. august 2006 #4 Skrevet 29. august 2006 Så lenge hun er feberfri og ikke hosten har en stygg lyd, eller kommer dypt ned fra brystet, skal du ikke behøve å behandle den. Morsmelk og saltvann i nesa er det beste når de er så små. Evnt rhinox/otrivin for bebiser når hun skal legge seg (kun en gang i døgnet for å unngå uttørking og irritasjon)
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 29. august 2006 #5 Skrevet 29. august 2006 Jepp, dryppe med mm er best! God bedring til jenta di;)
Sassy. Skrevet 29. august 2006 Forfatter #6 Skrevet 29. august 2006 Takk takk :-) Ringte forresten legen hennes,og hun ville ha henne inn for å høre på hosten når hun var så liten. Så da får hun vel kanskje hostesaft,så blir hvertfall nattesøvnen litt bedre :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå