Anonym bruker Skrevet 28. august 2006 #1 Skrevet 28. august 2006 Jeg har en liten jente på fem mnd. Hun er så rolig! Hun godtar å ligge alene på gulvet omtrent hele dagen lang. Dvs hun krever mat og søvn innimellom, og iblant blir hun selvsagt litt sliten. Men hun kan fint ligge på gulvet i 30-60 minutter alene, på magen og bare kikke rundt seg/ på leker. Hun gråter veldig sjelden, og det er omtrent kun om ikke maten kommer med en gang. I begynnelsen var det deilig, men nå begynner jeg nesten å bli litt bekymret. Er hun normal? Kan hun bli understimulert?
Mamma til gutt06+jente mai-10 Skrevet 28. august 2006 #2 Skrevet 28. august 2006 Hun er nok helt normal ja=) Barn er så forskjellige=) Gutten min er fulstendig det motsatte av jenta di=) Han krever masse oppmerksomhet, og vil helst være på meg hele tiden. Han har alltid vært sånn (er 7 mnd.). Men det er jo like normalt det også Det må være deilig for både deg og henne at hun klarer å ligge å slappe av og leke seg for seg selv på den måten. Viser bare at hun er en bedagelig og rolig baby=) Så lenge du bruker tid på henne, leker med henne, utforsker ting med henne, gir henne kjærlighet osv. blir hun nok ikke understimulert nei=)
Livmor Skrevet 28. august 2006 #3 Skrevet 28. august 2006 Hun er nok bare en bedagelig type:) Plutselig en dag kan det snu. Er hun interessert i ting du gir henne? Undersøker hun det hun får tak i? Hvis hun kjeder seg vil hun nok si i fra. Når det gjelder understimulering er det nok større fare for å gjøre det motsatte. Alle babyer trenger tid for seg selv til å gjøre ingenting og fordøye inntrykkene de får iløpet av dagen. Tror nok du ikke behøver å bekymre deg:) Hun høres ut som ei flott lita frøken! Du kan jo nevne det på helsestasjonen hvis du tenker mye på det. Er ikke godt å gå og lure heller.
Happiness♡*en jente&en gutt* Skrevet 28. august 2006 #4 Skrevet 28. august 2006 høres ut som gutten min det! Han kan også ligge lenge på gulvet og leke, i begynnelsen lå han md babygym, men nå ser han på leker og skyver/drar seg fremover. Han går også opp i krabbestilling! Han er 5 1/2mnd, de blir ikke understimulert av å ligge på magen! De kan ligge så mye de orker på magen dagtid Nå begynner min å kreve litt mer oppmerksomhet og kjeder seg fort, men han er rolig og blid ellers Hva sier de på hs da, ang motorikken hennes? Tror ikke du trenger bekymre deg!
Tigergutt Skrevet 28. august 2006 #5 Skrevet 28. august 2006 Hei! Snuppa mi blir 5 mnd om en uke, så vi har jevngamle barn. Min baby er også rolig. Det er skjelden gråt og klaging - ihvertfall hvis hun får det som hun vil!! Hehe.....jeg kan ramse opp hvordan en normal dag for oss er: Hun våkner ved 07-tiden (kanskje før). Da har hun kommet opp i sengen min allerede ved 05-tiden. Hun blir værende hos meg etter det siste måltidet på natten! Jeg er kjempe trøtt kl 07, og babyen min ligger og kikker på lyseglippen rundt vinduet, biter på tærne sine, leker med bamsen sin og "skravler" med seg selv. Slik ligger hun 1-times tid før jeg "våkner". Jeg sover jo ikke, for jeg hører og merker henne, men jeg slapper ihvertfall av. Fra ca 08 til 08.30 leker og synger vi litt i sengen. Det synes hun er kjempe morsomt! Ved 08.30 legger jeg henne i sengen sin, mens jeg dusjer og steller meg. Da leker hun med en uro over sengen, eller biter i tærne sine! Tærne er nemlig det store nå om dagen! Hun ligger nok ca 15 min og leker før jeg henter henne og tar morgenstellet. Et sted mellom 09 og 09.30 får hun pupp. Etter dette ligger hun enten i lekegrinden, på gymmatten på gulvet eller i vippestol og leker. Da spiser jeg frokost og rydder unna litt på kjøkkenet. Så leker vi litt sammen før hun tar den første luren sin. Ofte sover hun mens vi går tur. Slik går dagen stort sett utover. Har hun akkurat våknet og er mett og opplagt, kan hun godt ligge i 20 min til 30 min av gangen alene. Begynner hun å bli trøtt, så vil hun gjerne være rundt meg hele tiden. Allerhelst ligge ved siden av meg på sofaen og leke, eller at jeg sitter nede på matten hos henne. Jeg kan godt lese avisen eller gjøre andre ting, bare jeg er i nærheten av henne. Vi går ihvertfall to turer om dagen. Hun sover tre til fire små lurer i løpet av en dag. Er jeg heldig så er de på ca 30 min. Hun spiser grøt kl 18, bader ved 18.30 tiden og så er pupp på sengekanten og søvn rundt ca 19.15 tiden. Jepp, dette er vår dag - vet ikke om den er veldig ulik din? Det er lite gråt her hos oss også! Jeg tar det som et tegn på at babyen er tilfreds og fornøyd. Så lenge babyen din kikker rundt seg, og leker med ting, så synes jeg du skal slappe av og nyte hvor tilfreds baby du har! Stor klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå