Gå til innhold

Tåler jo ingenting gråt nå jo...sukk...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en baby som har vært kjempe rolig hele tiden og sovet natten igjennom nesten hele tiden siden fødselen for fire mnd siden. Den siste uka har babyen vært mye mer urolig, ligger ikke stille et sekund og gråter masse før soving. Jeg er så sliten nå og er redd for at jeg skal bli så sinna at jeg gjør babyen noe vondt...er jo kjempe glad i babyen min, har bare så ekstremt kort lunte nå...dette gjør meg veldig lei meg...hva skal jeg gjøre? Noen gode råd???

Jeg trener ca tre gg i uka, tror dere jeg bør redusere dette en periode, eller kanskje ta det roligere på treninga...hmmm...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hjelper det hvis jeg sier at "alle" babyer blir annerledes og litt umulig ved 4mnd? (kolikkforeldre kaller dette "bedre") Kan noen hjelpe deg litt, gi deg pause, hvile (sove litt ekstra). Forøvrig anbefaler jeg "The contented little baby book" av Gina Ford, du får det hos norli. Der får du oppskrift (som virker!).

Skrevet

Takk skal du ha =) Blir helt oppgitt over meg selv...

HI

Skrevet

Forresten sverget venner av oss til soviro og sa at det var eneste grunn til at barnet fremdeles var helt ;)

Skrevet

kanskje det er tenner på gang, min lille frøken var sliv ved 4 mnd.. prøv og smøre dentinox på gommene før hun skal sove.. hjalp for meg..

du må prøve og holde ut.. prøvog sove litt på dagen når beibien sover..

lykke til

Skrevet

Har tenkt på det, for h*n sikler veldig masse også, men kjenner ikke noen tegn til tenner...kanskje prøve dentinox allikevel...

og...må jo bare holde ut, men kunne godt tenkt meg en dags pause nå =) Men, sånn er det å ha baby...

HI

Skrevet

Det var akkurat likt hos oss.. Hun låg i vogge ved siden av meg og søvnen min ble like urolig. Flyttet henne inn på eget rom, egen seng, kuttet 23 måltidet og la henne fast kl 19 - alt på en kveld.. mannen min var i nordsjøen de to ukene jeg styrte med å gi henne tutten 10 ganger hver natt, men plutselig sov hun mye bedre.

Sov 19-7 fra den dag.

Klødde i munnen hun også fra hun var 3,5 mnd, men fikk de første tennene når hun var 7,5 mnd - nå er hun 8. Jeg har kun gitt Dentinox siste mnd.

Nå har hun vært syk i en uke, og mye mer grining enn normalt, det sliter nå når mannen min igjen er "ute", og jeg er jo også vant med ett sovebarn.

I tillegg var hun ute av den gode rytmen etter ferien...

Men tenk at mange har urolige unger hele tiden, så nå får vi se hvordan andre har det til vanlig...

Tror treningen gjør deg godt, så bare fortsett med det, blir nesten inspirert når jeg hører at du trener - burde også begynt igjen....

Skrevet

Babyen sover faktisk på eget rom, har gjort det i ca en måned og det har egentlig gått veldig bra. Hovedproblemet er at h*n skal snu seg hele tiden, selv om h*n liker best å sove på ryggen =) Får siste måltid kl 19, og sovner ca kl 20.30. For tiden er h*n igrunnen syk, blir veldig tett i nesen på natta men virker bedre ut på dagen, så kan kanskje være forkjølelsen som plager h*n.

Vet jeg egentlig har vært heldig og fått en rolig baby, er jo ikke vant med noe særlig skriking, så har ingenting å klage over egentlig =) Derfor er jeg anonym nå...

Du er forresten veldig flink som er alene to uker, jeg har mannen min tilgjengelig ca fire-fem timer i hverdagen og hele tiden i helgene, skjønner ikke hvorfor jeg klager...

Skrevet

Hva med dette da, vi gjorde det ved 4mnd. Finn den allerminste sofaputen du har, og et veldig tynt teppe. Legg barnet på rygg og med puten under knærne. Teppet skal sidelengs, og under madrassen skikkelig godt og litt stramt på begge sider. Evt annet teppe over hvis det er for kaldt med bare dette. Slik sov vår lille godt da.

Skrevet

Skal prøve det en gang...

Takk for alle råd, og god natt =) Må legge meg tidlig så jeg får litt søvn når babyen sover...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...