Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun er 6 uker, og vil ikke sove på dagtid. Eller hun sover oppå oss, men våkner hvis jeg legger hun for seg selv.

 

Noen som har erfaring på om dette vil gi seg av seg selv når hun blir eldre? Eller må det avvendes når hun tåler å ligge å grine litt på egenhånd. Jeg klarer ikke sove med hun oppå meg når hun kaver, snorker ++ Er så sliten når det blir lite søvn på natt og.

Vi bytter litt på å være våken når pappaen kommer fra jobb, men da ser jo ikke vi hverandre heller.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Felix sov mindre da han var så liten han og. Hva med å prøve å bare legge deg ved siden av henne, sov litt sammen med henne så går du når du hun har sovet en stund. Dette funka iallefall her, la han i vår seng og pakket litt dyner rundt han så han lå lunt.

Skrevet

Slik var det hos oss en stund også, men det gav seg litt etterhvert. Men han sovna ikke av seg selv før vi tok ibruk sleepsense-metoden, nå når han var 3 mnd.

 

Sjekk ut søvndebatten og se om sleepsense er noe for dere. Tror den har noen tips for så små babyer også.

Skrevet

Julie var slik også. Sov som en stein når hun lå på magene våres, men med en gang du la henne ned så våknet hun og hylgråt. Det har gått over med tiden :o) Hun gav seg vel med det når hun var en måned gammel ca.

Skrevet

Jeg tror det du beskriver er veldig normalt for små babyer - de trenger tryggheten det er med å høre hjerteslagene dine. Jeg har en gutt på snart 10 uker, og han er begynt å bli bedre til å sove på dagen nå. Men han var også sånn som helst ville sove oppå oss. Nå er det egentlig i vogna han sover best...

Skrevet

Hei,

Er i akkurat samme situasjon. Har en liten gutt pâ 6 uker i dag og han sover som en stein pâ meg etter mat, men nâr jeg legger han i senga vokner han etter 5 minutter og grâter. Jeg klarer ikke â la han grâte sâ da tar jeg han opp. Det er veldig frustrerende.

Hvordan sover hun pâ natten da?

Lurer ogsâ veldig pâ hva man kan gjôre for â venne dem til â sovne alene i sengen sin.

Skrevet

Hvor kan jeg finne informasjon om sleepsense metoden?

Skrevet

Skjønner akkurat hvordan du har det. Gutten min hadde kolikk de første 6 ukene. Så slet han med søvnproblemer til han var 5 mnd. Han hadde store problemer med å finne roen selv.. Den eneste måten han fikk til å sove på var til puppen. Dagene var værst. Tar jenta di smokk? Det ville nemlig ikke gutten min ha før han var 5 mnd. Og det hjalp nok veldig på. Hos gutten min hjalp det absolutt ikke om vi lot han skrike litt (mens vi satt ved siden av han). Han skrek seg bare opp da, og vi klarte ikke å høre på det.

 

Det som hjalp til oss var å kose med han, legge han i senga si, og hvis han ikke ville sove og begynte å skrike, tok vi han opp. Og prøvde igjen etter noen minutter. Etter hvert sovnet han. Han var jo 5 mnd. da vi gjore dette, men hadde sikkert gått fint om vi gjorde det før også. Nå sover han 13 timeri strekk på natta, og har 3 dupper på dagen på tilsammen 3-4 timer). Noe helt annet enn da han var mindre. For de første 7 ukene sov han omtrent 4/5 timer i DØGNET!! Puh...

 

Vet det er utrolig slitsomt, men det går over=) Håper det ordner seg for jenta di før hun er 5 mnd.=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...