Luckyme og vennen Skrevet 28. august 2006 #1 Skrevet 28. august 2006 ..bør hun få febernedsettende tror dere? Virker litt slapp og er litt ekstra grinete.. Stakkar..
snart 4 barns mamma75 Skrevet 28. august 2006 #2 Skrevet 28. august 2006 hm det er jo det som er normalt da
Puppesnuppa Skrevet 28. august 2006 #3 Skrevet 28. august 2006 Hvor gammel er hun? Bebiser har som regel ikke feber før den passerer 38.. har jeg lest da
Gjest Skrevet 28. august 2006 #4 Skrevet 28. august 2006 37.75 er så lite at det ikke teller som feber. Jeg gir ikke febernedsettende før feberen er over 39 og på stigende kurve. Men det er meg, da... Men er hun slapp, får du heller måle om en stund igjen for å se om feberen er på vei oppover.
Tigergutt Skrevet 28. august 2006 #5 Skrevet 28. august 2006 Snuppa mi hadde feber rundt 40 grader i tre dager. Rådet jeg fikk fra helsestasjon og apoteket var å bruke febernedsettende først når feberen var over 38,8. 37,75 er ikke spesielt høyt for en baby. Vet du hva normal temperaturen hennes er? Min baby har 36,75. Babyen min fikk en tann to dager etter feberen forsvant. Hun var også litt grinete og ikke helt i form. Allmenntilstanden hennes var fin, så derfor kontaktet jeg ikke lege. Hun spiste godt, og faktisk ekstra på natten. Lykke til! Vi har forresten like gamle barn!
Luckyme og vennen Skrevet 28. august 2006 Forfatter #6 Skrevet 28. august 2006 He he.. Jeg må si at når jeg leser mitt eget spørsmål så må jeg le.. Snakk om hysterisk mamma! Tenkte faktisk ikke så mye over hva temperaturen faktisk var. Det kunne likesågodt ha stått: FEBER på temp.måleren.. Ja, ja.. Betryggende svar jeg har fått ihvertfall.. Samboeren min himlet litt med øynene når jeg absolutt skulle spørre her.. Vet ikke hva normaltemperaturen henes er, men kan legge til at hun er snørrete også, så det er nok en liten forkjølelse. Men hun har det sikkert bedre enn meg;-). Går nok bra ja..
Gjest Skrevet 28. august 2006 #7 Skrevet 28. august 2006 Vil bare påpeke at temperaturen står ikke nødvendigvis i samsvar med hvor alvorlig syk barnet er. De kan ha høy feber og egentlig være i fin form, og de kan ha lav feber og være ganske syke. Man må se ann allmenntilstanden deres, og bruke temperaturen som noe veiledende.
Tigergutt Skrevet 28. august 2006 #8 Skrevet 28. august 2006 Det er veldig riktig det NewBorn sier. Jeh fikk beskjed på helsestasjonen at det var helt uproblematisk med høy feber så lenge allmentilstanden er bra. Derimot kan en baby være svært syk selv om den ikke har høy feber.Synes du snuppa/en din er slapp, pjusk, ikke spiser etc ville jeg tatt kontakt med legen. Er hun litt forkjølet, så ville jeg vente og se an litt. Jeg skjønner veldig godt følelsen du har. Da Ida hadde feber for et par uker siden, ble jeg rimelig fortvilet. Ikke morsomt da termometeret stoppet på 39,9. God bedring!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå