Anonym bruker Skrevet 28. august 2006 #1 Skrevet 28. august 2006 Blir det sendt noe urin til dyrking om det ikke er noen positive utslag på urinstixen?
Elle Vilde Skrevet 28. august 2006 #2 Skrevet 28. august 2006 Tror det er ulik praksis... Jordmoren min mener at urinen skal dyrkes et par ganger i løpet av svangerskapet selv om stixen er negativ, legen er uenig og dyrker ikke...
2nj♥ Skrevet 28. august 2006 #3 Skrevet 28. august 2006 Det kan være GBS i urin selv om stix er negativ. Urin må sendes til dyrkning!!
Anonym bruker Skrevet 28. august 2006 #4 Skrevet 28. august 2006 Hvorfor sier jordmor da at det ikke var vitsen. tror hun prøver å lure meg.
overtids eng0806 Skrevet 28. august 2006 #5 Skrevet 28. august 2006 Hei! Jeg er bærer av GBS. Fikk vite det for en mnd siden. Tok da prøve i skjeden, ikke urin. Den var positiv. Dersom man har oppblomstring av GBS kan man få symptomer på urinveisinfeksjon med utslag på stixen. Da skal den sendes til dyrkning og behandles dersom denne prøven viser streptokokker. Jeg er uten symptomer, men hadde en urinprøve som viste 2+ på leukocytter, dyrkning ble sendt men var negativ. Sikkert bare forurenset prøve. Har forstått det sånn at for å sjekke om du har GBS så er det beste å ta prøve i skjeden. Utslag på urin kommer bare dersom en har oppblomstring av infeksjonen, men mange går jo rundt med disse streptokokkene og har ingen symptom. Mulig det ble litt rotete dette her, men håper det oppklarte litt..))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå