Gå til innhold

Hun vil ikke ta flaske...tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere!

Jenta mi på ca 4 uker vil ikke ta flaske..dvs vi prøvde for første gang i dag, både at samboeren min ga henne og at jeg gjorde det. Hun ble ekstremt fornærma og hylte som bare det! Vi tenkte å prøve igjen imorgen..flere som har erfaring med at de brukte litt tid på å venne seg til flaske? :) Håper det, for det hadde jo vært greit å kunne være borte lenger enn 3 timer etterhvert!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har det på samme måte, å jenta vår er 3 1/2 mnd.. har prøvd hver eneste dag nå siden hun var 3 uker..men hun nekter!! Har prøvd alle mulige flasker og tutekopper..men nei.. er veldig slitsomt,for kan jo ikke være borte fra henne mer enn max 3 timer..

trenger oxo tips...=)

Lykke til forresten..

Skrevet

HEISANN!!!!!

Så koselig å se deg igjen. Går det bra med deg?

Har ikke prøvd flaske selv ennå, men har hørt at det kan lønne seg og legge babyen til brystet og så snike flasken inn i munnen . På den måten lukter hun jo deg og roer seg med det, og derfor blir ikke flasken så skummel. Tror nok bare du må prøve og prøve... Hvis hun ikke tar den etter lang tids prøving bør du se om det finnes noen flasker med annen tut, kan jo hende hun ikke liker akkurat den tuten du har nå?!

Skrevet

Vår vil heller ikke, så jeg vil gjerne ha tips

Skrevet

Har dere prøvd å la noen andre gi fra flaske. Bare et tips, da kjenner de ikke lukta av deg. Det er ihvertfall min erfaring. Fikk faren til å gi og dette fungerte hos oss. Ellers så kan en prøve å gi fra kopp. Lykke til

Skrevet

Eneste tipset jeg har er at dere drar bort litt tid før mating og blir borte til etter måltidet...da kjenner ikke babyene lukta av dere...gutten min tar ikke flaske når jeg er i nærheten, men er ikke noe problem når jeg er borte...

Skrevet

vi hadde sukkervann på flaska for å se, det var gutt som tok flaska gitt:)

Skrevet

Hallo prinsessemari og Linea!

Joda, det går fint her:) Men tilværelsen blir jo snudd opp ned da, og mye er uvant enda..Vi koser oss masse, men hun er mye urolig på kvelden, og da tar det laang tid før hun sovner..Og så er det jo det m flaska da..men jeg skal prøve den snikemetoden du nevner, så får vi se:)

Hvordan går det med deg da? Får du noe søvn? :) og forresten, ble du satt igang eller startet fødselen av deg selv?

Takk for svar dere andre også! Jeg skal si ifra hvis jeg "knekker flaskekoden" m henne! :)

Skrevet

Lillemann nektet å ta flaske til han var 6 mnd, da hadde jeg prøvd alt mulig, også tutekopp..

Fikk tips om MAM flasker, de har en litt flat smokk, funka kjempegreit!!!

Et tips, har du avent flasker (til pumpe) trenger du bare kjøpe smokker, for de passer der, så blir det ikke såååå dyrt å prøve.

Skrevet

Lillepia tok flaske på første forsøket da hun var 5-6 uker =)

Men det henner hun blir fornærma og ikke vil ha nå (10 uker)... Men hun tar den etter litt luring.. Må bare la henne lukte litt på tuten, og "kose" den rundt munn og nese. Er hun sulten så spiser hun!

Lykke til!!

Skrevet

Jenta mi ville heller ikke ta flaske, men vi har trena regelmessig på d. Noen ganger går d andre ganger ikke. Men hun er blitt mer villig til å ta av flaske nå. Hun vil kun ha chicco flasken. Den er dyr, men d er verdt d når den funker.

Skrevet

Mye som kan prøves, men har de bestemt seg så har de bestemt seg (storesøster tok ikke flaske før hun var 7mnd. Lillebror liker ikke pupp og vil heller ha flaske)

- Vi har god erfaring med MAM og NUK flaskesmokker (Avent er æsj).

- Tar hun smokk? Ha flaska klar, dra ut smokken og putt flaska inn umiddelbart (Evnt prøv det samme med pupp istedet for smokk)

- Skriker hun når dere kommer med flaska? Sett dere ved siden av en durende kjøkkenmaskin eller tørketrommel el.

- Prøv når hun er blid og fornøyd, ikke når hun er kjempesulten og smådesperat

- Sørg for at den lille ligger komfortabelt i armene, særlig pappaene sliter ofte litt med det, siden de ikke ammer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...