Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min herlige sønn på snart 4 mnd bare spyr å spyr. han har reflux så det gjør jo at han spyr, men dette er MASSE!! nå har han spydd i 7 timer i strekk nesten. å så har han diarè... dagen har bestått av å spy, bæsje, spy, GRÅTE, spy, GRÅTE, bæsje and so on... nå begynner jeg å lure... han er jo ikke uttrøket enda, siden det barehar vært idag han har spydd så veldig masse, og hatt diarè, men er det noe jeg bør gi ham? han får mme og grøt... har hørt at man ikke bør gi melk når man spyr...? noen råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff det var leit... Har ikke erfaring med det problemet på å små. Men vet at du får noe på apoteket som du kan gi han.

Anbefaler også at du holdet han unna søte grøter og melk som du sier. Hva med å prøve kokte moste poteter og gulerøtter, eller most eple og banan?

God bedring til lillegutt!

Skrevet

Gi saft, gjerne solbærsaft eller annen sukret saft, eventuelt kan du gi sukkervann, dette ble jeg rådet til da lille hadde liknende plager. Dette for å få i de mest mulig veske, og fordi sukker er lettopptagelig i kroppen.

Håper gutten din snart blir bedre ; )

Skrevet

blåbærsaft og prøve med moset banan det skal og hjelpe å holde på maten

Skrevet

tusen takk for svar! :)

Jeg er litt redd for å prøve ut nye ting med ham, siden han har dette reflux greiene.. er redd ting skal blit for sterke når han evt kaster det opp igjen, slik at han får vondt i halsen i tillegg... men nå har han fått sukkervann. det er jo alltid en hit. har endelig fått sovet en time også.. stakkars gutten min som vanligvis aldri gråter eller er sint! han har ikke sovet et øyeblikk idag, før nå når han sov en time.. men våknet, fikk litt sukkervann, spydde, og nå holder han på å sovne igjen.. får håpe dette ikke varer så lenge...

Skrevet

Hør med helsesøster....Ville ikke prøvd alle matvarene som foreslått ovenfor helt uten videre, han er jo egentlig alt for ung...

Skrevet

Du må amme ja!! Det er det beste :) Du kan prøve å holde han litt opp med overkroppen en halvtime etter matinntak, ettersom han har reflux.

Men kumelk må du ikke gi han.

Høres ut som gutten din faktisk er litt syk. TRor jeg hadde dratt til legen, ettersom det er diaré i tillegg til å spy mere enn før!!

Skrevet

jeg ammer ikke. jeg gir mme. vi rpøver å holde ham oppe etter mat, men det hjelper jo ikke så masse siden han da "stresser" og skal snu vri og vende på seg, og da spyr han også.. tror jo har skiftet opp i mot 13-14 bæsjebleier idag...

Skrevet

Hei!

Har han blitt sjekket for feks kumelkallergi? Hvis han kaster masse opp og har ofte diare, kan dette være et tegn på melkeallergi. Hva slags tillegg gir du han? Ev. kan du prøve å kjøpe en boks med Nutramigen eller Prosobee (smaker best) for å se om dette bedrer plagene hans? Man får jo også spesial mme på apoteket for de med refluxplager, har du forsøkt det?

Hvis problemet vedvarer synes jeg du bør ta han med til legen for en sjekk.

Lykke til!

Skrevet

tror kanskje jeg hadde ringt legen...høres voldsomt ut...det kan jo ikke skade å ringe:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...