Gå til innhold

Salt og bebiser!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg prøver meg igjen, for det forrige innlegget mitt fikk jeg ikke noe svar på..

Når kan barna begynne å spise normal saltet middagsmat?

Snuppa mi er snart året, og hun får litt middag som vi spiser, men klart; Den er jo litt salt da..

Hvor hysterisk skal man være, og hvor farlig er det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg lar sønnen min på 13 mnd smake på det han måtte ønske... Supersalt mat får han ikke smake, og jeg salter ikke maten noe særlig mer enn den allerede er. Tror det er mye hysteri rundt dette, men likevel - alt med måte! Noen gir ikke toro gryterettposer eller noe fordi de mener at det er for salt. Gutten min kunne fint fått det med oss... Så hysterisk er ikke jeg.

Skrevet

Du kan lese litt om anbefalinger på www.shdir.no

Klikk deg videre på ernæring, så spedbarnsernæring, så velger du linken til høyre hvor det står anbefalinger for spedbarnsernæring. Denne brosjyren kan lastes ned, men er egentlig rettet mot helsepersonell. På side 33 der kan du lese om natrium...

I brosjyren mat for spedbarn kan du også lese litt. du finner den på de samme sidene. Der står det bla; "Spedbarn har en begrenset evne til å utskille overskudd av salt. Derfor bør du være forsiktig med salt og saltet mat til barnet er ett år."

Skrevet

Det enkleste er å bruke lite salt i deres mat, men ha salt på bordet, så kan de voksne salte selv!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...