Sessa ruger igjen... Skrevet 28. august 2006 #1 Skrevet 28. august 2006 Linea får ikke alltid til å rape etter måltidene, og ettersom det ikke virker som hun er noe plaget med luft stresser jeg ikke mer med det... men av og til får hun luft smerter etter at hun har sovet! Våkner og må hjelpes til å prompe. Fryktelig slitsomt når dette inntreffer på natten, så hvis noen har noe råd om hvordan få ut rapen selv når den sitter langt inne, så mottas de med takk.
Gjest Skrevet 28. august 2006 #2 Skrevet 28. august 2006 Her hjelper det av og til å legge han på magen og klappe han på rompa eller stryke han på ryggen.
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 28. august 2006 #3 Skrevet 28. august 2006 Prøv å legg henne på magen over låret og beveg bena hennes opp mot magen et par ganger. Det pleier å funke her ihvertfall. Du kan også gi minifom (fås på apotek og gis før hvert måltid), dette får lufta til å gå litt bedre.
Bananamama Skrevet 28. august 2006 #4 Skrevet 28. august 2006 Du kan amme henne liggende slik at hun ligger på sin høyre side, da går ikke luften så lett ned i tarmene, kommer lettere opp i form av rap. Du kan drikke fennikel te, evt. gi bebien litt før måltid, lettere å rape + bra for fordøyelsen. Ligg henne på magen ca 1 time+ etter måltid så kommer det kanskje flere rap. Håper rapen kommer;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå