hege85 Skrevet 28. august 2006 #1 Skrevet 28. august 2006 Har du fått babyen din?! Håper det for din del, at du ikke trenger å vente mer:) er ikke sikkert du har så mye tid til å sitte på internett da, men kom på at jeg måtte spørre deg om en liten ting.. Det universitetet du snakket om som hadde spansk, ESADE var det vel det het, hvis jeg ikke husker helt feil.. Vet du om man må ha studiekompetanse for å ta spansk der..? språkkurs Håper du er her inne og ser dette da:) KLEM
mamasita og prinsen Skrevet 10. september 2006 #2 Skrevet 10. september 2006 hei hei Har som du sier ikke hatt saa mye tid til aa vaere paa nett, men jada, 15.august kom lillegutt Du trenger ikke studiekompetanse for aa studere spraak paa esade. De har forskjellige opplegg alt ettersom hvor intensivt du vil studere ( anbefaler hver dag, laerer fortere da). Tror linken er www.esade.edu Her gaar det i bleieskift og amming om dagen, har en ny liten sjef i huset Men storkoser oss! klem
hege85 Skrevet 10. september 2006 Forfatter #3 Skrevet 10. september 2006 Å, gratulerer så mye!!! Håper alt står bra til med dere. Ja nå er det en ny sjef i huset ja tenker jeg:) Tenker å muligens reise nedover neste høst, men sambo må vel helst ha seg en jobb. Vet ikke om jeg får lån og stipend engang.. Men hvis jeg får det så klarer vi oss nok ikke kun på det vil jeg tro.Vet du om det finnes norsk barnehage i barcelona..? Jeg har jo ikke peiling på hvordan spanske bhg er, litt skummelt å tenke på at lille gullet som blir 2 år neste høst skal gå i bhg der han ikke skjønner noe av det de som jobber der sier.. Men jeg vet at de små lærer seg et nytt språk utrolig fort da, så det hadde sikkert gått fint men.. Vet du forresten om disse spanskstudiene er kun på dagtid? Eller går det an å studere på kveld å? Var inne på nettsiden til esade, og det meste sto på engelsk, som jo er forståelig, men når jeg skulle se på de spanske språkstudiene så sto alt på spansk.. Og jeg kan jo ikke akkurat si at jeg forsto noe av det, hehe:) Håper ikke jeg forstyrrer deg i den nye tilværelsen din, skjønner godt hvis du ikke har mye tid til å svare..! klem
mamasita og prinsen Skrevet 13. september 2006 #4 Skrevet 13. september 2006 Hei igjen, Var inne på sidene til Esade, og fant all info på engelsk også om spansk-kursene. Det eneste du får som støtte fra lånekassen for å studere spansk er språkstipend på 15 000 kr, men det er bare om du skal ta høyere utdanning i det landet senere ( kan jo hende dette har endret seg siden jeg tok det, så sjekk for sikkerhets skyld). Vet ikke om noen norsk barnehage, men er en norsk barnegruppe som møtes ca 6 ganger i halvåret for norskundervisning osv.. esade har forskjellige opplegg for å studere spansk, jeg tok intensivkurs på 6 timer om dagen noe jeg syntes fungerte veldig bra! Lykke til, du kan jo bare sende en mail til de og spørre litt om de forskjellige kursene deres! klem,
hege85 Skrevet 13. september 2006 Forfatter #5 Skrevet 13. september 2006 Hei igjen! Jada, det var bare jeg som ikke var tålmodig nok, fant det på engelsk etterhvert jeg også Ja jeg må nok sjekke opp med lånekassen, jeg trodde nemlig at hvis den utdanningen og/eller skolen/univesitetet ver godkjent av noe som jeg ikke husker navnet på akkurat nå, så fikk man støtte.. Men det beste er jo bare å sjekke det opp. Blir jo vanskelig hvis ikke jeg får støtte fra lånekassen.. Må jo ha penger å leve på.. klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå