Anonym bruker Skrevet 28. august 2006 #1 Skrevet 28. august 2006 Hvilke type kopp bruker dere? Her går det nemlig fortsatt bare i tåteflasker. Skal jeg gå over til tutekopp? Til vanlig kopp? Finnes noen bra barnekopper? Noen som bruker sølvkruset som barnet fikk i dåpen?
Gjest Skrevet 28. august 2006 #2 Skrevet 28. august 2006 Det kommer jo litt an på hvor gammelt barnet er. Men jeg syns det er greit å begynne med tutekopp. Avent har noen fine, ellers er alle som har sånn "ikke søle" ventil bra. Vi har også sånne plast kopper fra IKEA som eldste mann bruker. Han bruker også av og til sølvkruset sitt.
Tredjemann på vei :D Skrevet 28. august 2006 #4 Skrevet 28. august 2006 gutten min er 9,5 mnd og vi har brukt tutekopp (avent sin anti-søle kopp) siden han var 7 mnd ca. bruker den til vann og tåteflasker til mme. prøver av og til å la han drikke av vanlig glass/kopp, men herre min hatt for et søl! hehe. men det må man vel nesten tåle. skal pakke vekk flaskene så fort han begynner med vanlig melk.
Ranveig R Skrevet 28. august 2006 #5 Skrevet 28. august 2006 Guten vår bruker Avent sin antisølekopp. Viss ungen er vant til å drikke av flaske og skal begynne med Avent-kopp, kan det vere lurt å ta ut gummiventilen som er under drikketuten til å begynne med, for då renn vatnet lettare. Men når ungen er såpass stor at han/ho vil riste på koppen og kastar den rundt omkring er det veldig greitt å ha ventilen på, så ein unngår søl. Viss guten vår er sjuk eller treng mykje væske av ein eller annan grunn drikker han av vanleg kopp/glas (helst i plast då, for å unngå knusing...). Vanleg kopp er så spennande/moro at han drikk mykje meir av den enn av tutekoppen sin. Sånn vanleg Olden-flaske frå butikken er kjempepopulært og (sånn med drikketut sjølvsagt), eg berre lukkar tuten nesten igjen, då han ikkje får så mykje vatn om gongen. 11 mnd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå