Gjest Skrevet 28. august 2006 #1 Skrevet 28. august 2006 jeg sitter hele tiden å tenker på det. Hva hvis jeg har den osv... jeg var hos jordmor for noen uker siden. Da sa hun at jeg fikk ikke utslag på leucovytter, som kunne være ett lite tegn på det(MEN TRENGER IKKE VÆRE DET). Det er jo bra. Men likevell kan jeg jo få utslag hvis de hadde sendt noe inn til dyrking. Jeg vil ikke miste min lille baby berre for en sånn dum bakterie
Gjest leelu23 m/ gutt 25.11 Skrevet 28. august 2006 #2 Skrevet 28. august 2006 Uff jeg skjønner godt du er nervøs. Er igrunn nervøs for det meste som kan gå galt selv. Men det er vel utrolig sjeldent at babyen dør i mors liv pga den bakterien? Det er vel under fødsel at risikoen er størst? Jeg har snakket med min jordmor som anbefalte meg å ta den testen i uke 35 bare for sikkerhetsskyld, som hun sa: det koster oss ingenting å ta den testen.. Nei- syns det er nok av ting å bekymre seg over!! Jeg skal være sjeleglad den dagen jeg har gutten i armene mine!
Gjest Skrevet 28. august 2006 #3 Skrevet 28. august 2006 Jeg snakket med min jordmor også, men det virket ikke som hun var særlig oppdatert på det området. Virka ikke som hu sjønnte hvorfor jeg i det hele tatt spurde. Jeg har så lyst til å få tatt en slik test. kanksje jeg kan gjøre det på volvat???? ikke vet jeg
Gjest Skrevet 28. august 2006 #5 Skrevet 28. august 2006 Gruppe b-streptokokker. De som har skyld i at noen spedbarn dør etter fødselen. var mye snakk om det i avisene i sommer
Gjest leelu23 m/ gutt 25.11 Skrevet 28. august 2006 #6 Skrevet 28. august 2006 Nei jeg har fått inntrykk av at noen ikke er så begeistret for å teste.. kan skjønne det om man er 10 uker på vei (at det skaper unødig engstelse) men i uke 35 er det jo ikke lenge igjen. Min jordmor var virkelig for at alle gravide skal testes og som hun sa: hun hadde aldri hatt en gravid ved den helestasjonen jeg går til som i det hele tatt har vært bærer av bakterien. Det sier litt om hvor liten det sjangs det er for å være bærer og da i tillegg ha oppblomstring. Da snakker vi max uflaks.. De kan ikke nekte deg å ta denne testen- si du er redd- TEST meg !!!!
Gjest Skrevet 28. august 2006 #7 Skrevet 28. august 2006 men det sies jo at hver tredje kvinne har den, men veldig få babyer får problemer av den grunn. men det sier jo litt om hvor mange som faktisk har den
Drømmen *Prinsesse23.01.2007* Skrevet 28. august 2006 #8 Skrevet 28. august 2006 Hei jenter! Jeg har ved en tilfeldighet fått påvist disse streptokokkene. Er 19 uker på vei nå og engster meg litt av og til. Min lege hadde imidlertid et avslappet forhold til det, jeg fikk en kur på 14 dager som jeg er ferdig med og beskjed om at jeg skal testes 2 ganger til i løpet av svangerskapet. Han forklarte meg at jeg ikke trengte å engste meg nå, da faren ved disse streptokokkene inntrer først ved fødsel. Men test dere på privatklinikk hvis legen deres ikke vil teste dere. Bedre å være på den sikre siden mener nå jeg. Alt som skal til er en liten antibiotikakur under fødsel så er faren over.
Gjest Skrevet 28. august 2006 #9 Skrevet 28. august 2006 hvorfor fikk du testet deg?? Jeg føler liksom at jeg må ha en grunn
Nemi24 Skrevet 28. august 2006 #10 Skrevet 28. august 2006 Takk skal du ha. Eg husker det var mykje snakk om noke, men visste ikkje ka det heite.
Sgt sweetie prøver på en til.. Skrevet 28. august 2006 #11 Skrevet 28. august 2006 Man kan jo teste seg på Volvat da. Men hadde ikke gjort det før uke 35 som leelu sier. Det kan blomstre opp/ kome tilbake under hele svangerskapet så det har lite for seg å teste når man ikke er så langt på vei. Skjønner godt tankene dine. Jeg skal selv ta en test i uke 35 om jeg så må bet 700,- for det. Da kan du jo passe på å ta en ul samtidig så får du sett babyen din også, tihi. Mest mulig for penga:-)
Gjest Skrevet 28. august 2006 #12 Skrevet 28. august 2006 hehe morsom ide. men tror nok jeg kommer til å gjøre det ja: men får en lov å ta ul samtidig da??vet ikke hvordan det der fungerer jeg. Jeg skal nok bestille en time på volvat til ul i løpet av september, vil vite kjønnet. Fikk ikke vite det på den ordinære
cloud watching Skrevet 28. august 2006 #13 Skrevet 28. august 2006 http://www.cdc.gov/groupbstrep/gbs/gen_public_faq.htm
betty74 Skrevet 2. juli 2007 #16 Skrevet 2. juli 2007 Hei, Jeg synes ikke du skal engste deg unødig!! Rundt 20-30% av gravide kvinner er bærere av denne bakterien. Dersom man kun er bærer er det ingen risk for å smitte barnet. Det er først ved en opblomstring at dette utgjør en trussel. Har man en oppblomstring under fødsel er det ca 50% sjanse for å smitte barnet og ca 1% sjanse for at barnet blir alvorlig sykt. Så det er ikke mange som blir smittet av GBS. Hvis jeg var deg, ville jeg uansett testet med i slutten av svangerskapet. Det må tas en bakterieprøve fra skjeden. Ellers tas det jevnlig urinprøver av deg og du kan jo selv følge med ved å teste PH verdien nedentil + bruke melkesyrekapsler. Jeg har GBS og er litt stresset pga dette, så jeg skjønner hvor du kommer fra. Lykke til!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå