Gå til innhold

Hvordan har dere det jenter?


Lurv

Anbefalte innlegg

4 + 6 idag og jeg har det veldig bra! Kjenner meg nesten ikke gravid mesteparten av tiden og ting er veldig annerledes enn det var i vår (mistet i uke 8) Har ikke så mye murringer og stikkinger i magen og er lite kvalm :) Bekkenet mitt kjennes også bra ut, noe som jeg synes er utrooolig bra :) Var hos legen idag og tok test for streptokokk-B, og hun sa alt så veldig fint ut på guen :)

Enn dere? Hvordan er det for dere å gå rundt med en voksende spire?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjenner heller ikke så mye (enda). Jeg er endel kvalm, men ikke så veldig mye. Men jeg regner med at jeg kommer til å kjenne det mer snart, det skjedde iallefall mens jeg var gravid med barnet jeg har fra før. Men det trenger jo ikke å bli likt denne gangen.Kjenner at jeg må litt oftere å tisse. Har endel stikkinger i magen, men ikke verre enn at det ikke plager meg noe særlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her er alt bare bra. Tisser ofte, kvalm i større eller mindre grad hele tiden. Har en del stikninger, men de er ikke så voldsomme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei du!har det helt topp jeg.Er pa feri i kreta na,kommer ikke hjem far en 7sept.Er veldig trott fortiden.Og blir fort sliten.men ble litt redd i gar..hadde sex og startet og blodde litt,men det var kun bitte litt pa dopapiret.Sa alt er vel bra..tar det litt med ro na.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har hatt det kjempe fint til nå.har vert en del trøtt og sliten, men ellers har det vert bra.men nå tror jeg det holder på og gå galt. jeg har hatt smerter i magen siden fredagskveld.og på søndag begynte jeg og spotte litt brunt og har spottet litt brunt i dag også.ikke så mye egentlig. har en time til ultralyd i morgen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det jo topp, selvom formen ikke er allverden!

 

Er nå 4+5. Har mensenvondt i magen, au au-pupper (store også!!!), kjempeforkjøla og sliten. Har hatt litt kvalme, men har heldigvis holdt seg unna nå som jeg ble forkjøla!

 

Begynner å få et forhold til knøttet. Stryker meg over flesk-og-luft magen og gleder meg. Synes det er veldig lenge til jeg skal kjenne at det beveger seg, og lenge til vi får ta en titt på UL.

 

Spennende å følge med på dere andre også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

huff, ung mor.. håper det går bra med deg! Du får orientere oss imorgen. Jeg skal krysse fingrene for deg :)

 

Jeg synes også det er utrolig lenge til jeg er "ordentlig" gravid :) føles mye bedre å stryke over en stor magen, med en sparkende baby inni, enn "fleskemagen"... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er formen bra - selv om jeg begynner å merke trøttheten. Jobber turnus, så jeg merker at kveldsvakter/netter ikke sklir like greit unna som før. Ellers har jeg en tyngdefornemmelse over symfysen som kom 3 dager før IKM og veldig ømme bryster.

 

Men jeg klager ikke - har det superbra med spiren min :) Håper alt går bra, har alt begynt å venne meg til tanken på at den er der, tenker hele tiden på at jeg bærer et lite liv inni meg.

 

 

Når har dere tenkt å meddele verden det da?

Vi skal prøve å vente til uke 12.

Er 4 + 2 i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

idag starter uke 6 for meg :) har en ide om å vente med å fortelle det til etter uke 12, men jeg må egentlig ta det litt som det kommer. Jeg har vært plaget med bekkenløsning tidligere, og må kanskje fortelle det til noen tidligere for å ikke provosere det (har allerede informert lærerne på skolen). Har i tillegg tenkt litt på at det kunne være gøy å fortelle min datter det på hennes fødselsdag (hun blir 4). Jeg er da i uke 12, men ikke 12 fullgåtte uker :) hva tror dere om det? Tenkte det kunne være en fin "fødselsgave" til henne, men jeg er litt redd andre blir å fokusere for mye på meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Hos meg er formen bra. Er kvitt mens smertene men våkner stadig av skarpe ilinger i magen. Anntydning til kvalme holdes helt fint i sjakk av mat, men kommer veldig trett hjem fra jobben, sover gjerne noen timer da.

 

Når det gjelder å si fra, får vi se hvor lenge jeg kan drøye det på jobben. Må egentlit gjøre det, men er redd for at det skal påvirke mine muligheter i lønnsforhandlinger. Skal på tur med foreldre og lillesøster med familie om to uker for å feire mammas 60 års dag, da vil de unektelig oppdage at jeg ikke drikker, så har tenkt å si fra til dem da, selv om jeg bare er 8 uker. Uka etterpå blir det konferanse i Barcelona og da nytter det ikke å skjule det for kollegaer lengre, desverre. Er det noen som har gode tips for å skjule? Nytter ikke med antibiotika, og har strukket meg på en Wenche Foss med hvit månde...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt usannsynlig trøtt og har problemer med å konsentrere meg på jobben. Ellers går det bra, men jeg kan ikke planlegge noe om ettermiddagene for tiden! Heldigvis bare litt småkvalm foreløpig. Jeg skal på en tidlig ul i uke 10, tenkte jeg, for da får vi besøk av svigers så det hadde passet å fortelle det da. Dersom alt ser bra ut på ul så er det jo store sjanser for at det går bra også!

 

Lurer egentlig på om jeg må fortelle det på jobben snart, for ting går ganske treigt for tiden...

 

Lurv, jeg synes datteren din sin bursdag er et fint tidspunkt å fortelle det på! Det er jo morsomt med en liten lillebror eller - søster! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg er også 5+1 i dag (tror jeg) med termin 1.5.07. Det er mitt andre barn, og jeg venter derfor med gru hvis de 3 første mnd skal bli like kvalme... Var så trøtt på jobben at jeg nesten sovnet over PC'en...

 

Tror jeg må si det før det har gått 12 uker fordi siden det er nummer to vokser magen mye fortere... Er så kjedelig å få spm som har du lagt på deg litt, når man egentlig er gravid...

 

Håper på å få ultralyd litt tidlig denne gangen, forrige gang gikk jeg ikke til spesialist men har lyst til det med denne lille spiren som foreløpig jo bare er Lille Frø...

 

Ha en fin gravide dag alle sammen,

Håper å kunne snakke mer med dere ettersom tiden går...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hei! jo jeg har det veldg bra, heldivis ikke plaga med noe som helst enda, bare litt "stinn" i magen. håper alt fortsatt går bra for oss alle.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er 5pluss1

våkner noen ganger med mega mens lignende vondt..er jo seff overnervøs for at det er noe galt...tør liksom ikke glede meg for mye ennå...kanskje ikke før de 12 ukene...er det noen som kan få ed til å tenke bedre??

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann alle sammen!

Jeg våkner før hanen galer hver morgen fordi jeg må på do!! Og jeg bruker vanligvis å våkne til liv en halvtime etter vekkerklokken!

 

Har begynt å bli kvalm, og har økt spyttdannelsen. Sånn typisk som man får når man er kvalm...

 

Jeg har også litt vondt i magen, men det er ikke sånn kjempevondt. Bare litt ubehagelig. Det er godt å lese at det er mange andre som har det sånn også! Og veeeeldig godt å lese det dere andregangsfødende forteller! Jeg vil ikke fortelle noe til folk enda, så da er det så fint å spørre dere!! :)

 

Ha en fin dag da! Må prøve å få jobbet litt, og ikke bare sitter her inne;-)

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...