Gå til innhold

Andre som har unger med atopisk eksem her ?

Anbefalte innlegg

Gjest vinterbrud
Skrevet

Datteren min på 3 år har atopisk eksem.Hun fikk det i toårsalderen.

Etter en kur med kortison,er hun ganske bra nå.

Jeg smører henne med A-derma krem en til to ganger pr dag.

Har dere andre råd som kan hjelpe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

Først vil jeg si at jeg føler med deg. Det er tungt å streve med atopisk eksem.Men så vil jeg også advare deg mot å fortsette det opplegget der. Sønnen min som nå er 15 hadde eksem da han var liten. Jeg er såååå lei meg for at jeg fulgte helsestasjonens råd og smurte han med hudkrem to ganger om dagen. Ikke smør på noe kjemisk (prøv heller med olivenolje e.l eller spør på helsekosten. Og så bør du ta henne med til en homeopat så fort som mulig! Kortison stopper symptomene, men ikke årsaken til eksemen.Og får ikke kroppen ut reaksjonen gjennom huden lenger, finner den bare andre veger - som astma f.eks.

Vi kurerte gutten vår ved hjelp av homeopati og kosthold (veldig viktig å finne ut hva de reagerer på). Han ble helt bra og kunne spise det meste, men huden hans hadde ikke godt av all hudkremen og har aldri blitt myk og fin igjen, og når han kom i puberteten begynte eksemen igjen. Nå orker han ikke diett og styr, så det bare skurer og går til han blir eldre og forhåpentligvis mere motivert ;-)

Hvis du bor i Oslo-området kan jeg anbefale deg en fantastisk homeopat/kinesolog!

Lykke til!

Skrevet

hei vi har ei datter på 3.5 år. hun har hatt atopisk eksem siden hun var 3 måneder. vi har prøvd hele apoteket + masse homopat og helsekost, men det har ikke hjulpet henne noe serlig. så kjøpte vi aderma kremen på apoteket til eget bruk å tengte vi kunne prøve det på henne, å det fungerte! jeg anbefaler aderma og culle serie kremene.

vi bruker kotison på henne når det er ekstra ille.

har du vært hos hudspessialist?

er hun veldig plaget? klør ho veldig på natta? hvis det anbefaler jeg deg å smøre på kortison +aderna krem å ta på kompress og surre det inn med bandarsje. da slipper hun dem dype og åpene såra!

det er heller ikke bra å bruke kortison i mange dager, senere i livet kan hun få steder som hun ikke blir brun eller veldig let solbrendt, for det har jeg nå som voksen å det er ikke noe kult!

håper det går over fort og at hun ikke er så plaget som vår datter for det unner jeg ingen!

lykke til å håper jeg kom med noen råd du kan bruke!!!

Gjest vinterbrud
Skrevet

Hei,vi har ikke vært hos hudspesialist.Vi har bare vært hos fastlegen min,og helsestasjonen.

Hun er bedre nå,men hun klør på hendene og rompa.Hun klør heldigvis ikke noe særlig på natta.I den ene armhulen,har hun klore merker,stakkar.

Det er endel psoriasis i familien,så hun er nok arvelig belasta.

Skrevet

Hei!

Har et tantebarn m samme problem. Hatt det i 5 år nå. Hun gikk så lei og var så plaget at de dro til hudlege. HELT NY JENTE!! Fikk vite hva hun ikke skulle ha (f.eks juice) og en dyr krem som fungerer.

Hadde de gjort dette med en gang så hadde de sluppet å "eksprimentere" m apoteket og datteren sin. -Og spart penger! Anbefaler å dra til hudspesialist hvis det blusser opp igjen. Lykke til!!

Skrevet

Kan også anbefale oljebad med skikkelig MYE nøytral olje. Vi har gode erfaringer med det, huden blir god og myk - og det holder lenger enn ved smøring med krem.

Skrevet

Hei,

Du skriver at du kan anbefale en fantastisk homeopat/ kinesolog i Oslo-området. Datteren min har atopisk eksem og jeg vil så gjerne hjelpe henne. Kunne du fortelle meg navnet på homeopaten?

Tusen takk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...