Anonym bruker Skrevet 28. august 2006 #1 Skrevet 28. august 2006 Jeg er gravid igjen....egentlig var det planlagt, men når plutselig testen var positiv på lørdag ble jeg kjempe-redd! Har en liten gutt på 16. mnd som er helt turbo....Også har jeg jo hørt, en er som ingen og to er som ti!! Stemmer dette, noen med erfaringer? Er så redd for å ikke takle det, at det blir mer slitsomt enn kos. Dessuten økonomisk, blir det veldig dyrt m/to barn? Synes plutselig alt er veldig skremmende...
Gjest Skrevet 28. august 2006 #2 Skrevet 28. august 2006 hihi, neida, to er ikke som 10 :-) jeg har 18 mndr mellom mine som nå er 2,5 og 1 år gamle :-) det er selvfølgelig travelt til tider, men helt fantastisk også :-) du har masse masse å glede deg til, gratulerer :-)
vinterkyss *gutt+jente+gutt* Skrevet 28. august 2006 #3 Skrevet 28. august 2006 Jeg er gravid på nytt, og venter en liten om ca.6uker. Har en sønn som blir knappe 19mnd når han blir storebror. Og han er propell han... Du må regne med et veldig tøft svangerskap (det har i hvert fall jeg hatt) Løper som en gal etter eldstemann, og med bekkenløsning/låsning, er ikke det den beste kombinasjonen. Søkte ham inn i barnehage på deltid, men fikk ikke. Så vi er bare hjemme! Økonomisk tror jeg ikke det er så stor forskjell når barna er så tette. Det meste av utstyr har du, samme med klær (om du får samme kjønn da) Man får kontanstøtte for eldste mens man går hjemme med yngste, osv. Tror vi vil klarer det bra =)
venus Skrevet 28. august 2006 #4 Skrevet 28. august 2006 Gratulerer. Dette blir spennende. Bare en bitteliten periode av livet blir litt mer hektisk. Fikk nr. 2 når vesla var 18 mnd. Han er snart 5 mnd og det har gått over all forventning. Klart 2 barn er mer krevende, dobbelt opp av alt. Storesøster her er veldig glad i lillebroren sin, hun er stort sett bare snill. Litt sjalusi hadde vi i begynnelsen og litt nå men ikke mer enn hva vi regnet med. Vi er hjemme alle tre på dagen men koser oss som bare det. Svangerskapet gikk over all forventning det også så ikke tenk på det. Men denne gangen har du sikkert ikke samme mulighet til å ta så mye vare på deg selv og legge deg nedpå om du skulle bli sliten så det gjelder å bruke all ledig tid på seg selv. Lykke til!
mamma til Lea og Erik Skrevet 28. august 2006 #5 Skrevet 28. august 2006 Hei, Jeg forstår følelsen av panikk. Jeg ble gravid når vesla var 5 mnd. Hun er 14 mnd i dag, og jeg har termin i morgen. Men etter hvert har jeg vent meg til tanken, og synes til og med det er bedre å få en til nå enn om 1-2 år som vi hadde tenkt =) Har hatt to like og smertefrie svangerskap, men er i bedre form nå enn jeg var forrige gang siden jeg har ei å passe på og løpe etter hele tiden. Fikk heldigvis plass i barnehage, så vesla får brukt seg litt mer i løpet av dagen enn hun sannsynligvis ville fått hjemme med meg og lillebror. Jeg har jo ikke erfaring med å faktisk ha 2 barn ennå, så det jeg prøver å si er vel at du snart kommer til å glede deg, og heller tenke på alle fordelene ved å få to relativt tette. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 28. august 2006 #6 Skrevet 28. august 2006 Tusen takk for svar dere! Det hjelper å høre fra flere at dette går bra - litt roligere nå :-) Man tror liksom gang nr.2 at man er en "dreven" gravid å vet alt hva det innebærer med et barn til og greier, men jeg synes rett og slett det var skumlere denne gangen! Hi-hi...ikke alltid like lett - det er vel litt hormoner som fyker rundt i kroppen også! OG, lykke til lykkelig mamma - snart til to :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå