baby3-2013 :) Skrevet 28. august 2006 #1 Skrevet 28. august 2006 Eller er det like greit å vente til etter fødselen?? Har vært plaget med BL og sykmeldt helt siden uke 20.
Jordbærjenta:-) Skrevet 28. august 2006 #2 Skrevet 28. august 2006 Hei, Jeg begynte med fysioterapi i uke 34 og dette vil jeg anbefale. Hun kunne ikke love at jeg ble så veldig mye bedre, men jeg blir ihvertfall ikke værre sa hun. Etter fødsel (etter 6 uker) skal vi strate for fullt igjen med og trene. Har man diagnosen bekkenløsning med gangvansker betaler du ingenting for timene. Du får også inntill 6 mnd behandling gratis etter fødsel. Jeg vil anbefale deg at du starter:-) Lykke til!
Heffalump mamma Skrevet 28. august 2006 #3 Skrevet 28. august 2006 Det vil jeg anbefale ja. Bedre seint enn aldri.
katoes Skrevet 28. august 2006 #4 Skrevet 28. august 2006 Ja. Skaff deg en henvisning og sett igang. Det gjør utrolig godt. Veldig kjekt er det også hvis fysioterapauten har treningstilbud også. Jeg har henvisning til to forskjellige fysioterapauter. Hun ene er jeg bare og trener hos og hun andre har jeg behandling og trening. Og som nevnt tidligere. Dette er gratis. En liten myte er det kansje at det må stå bekkenløsning med gangvansker for å få det gratis. Det gjør det ikke på min. Der står det kun bekkenløsning, og jeg får det helt gratis. Fysioterapautene mine tilbyr også mor og barn trening etter fødsel. Regner med å starte opp med det ca 6 uker etter fødsel. Fra jeg velger å starte opp igjen så er det gratis i 6mnd. ER det noe å tenke på.... ? Ville kjørt igang med det samme hadde jeg vært deg. Lykke til !
7 oktober- ble mamma 6 okt=) Skrevet 28. august 2006 #5 Skrevet 28. august 2006 ja, kom deg til fysio.. så aknskje du slipper å slite etter fødselen og.. selv om det gjør vondt kan det brems litt av utviklinga i hvertfall;)
baby3-2013 :) Skrevet 28. august 2006 Forfatter #6 Skrevet 28. august 2006 Tusen takk for svar! Er så fint å kunne få råd og svar på det man lurer på her inne :-) Skal ordne med fysioterapi i morgen den dag :-)
gammel røy Skrevet 28. august 2006 #7 Skrevet 28. august 2006 ja gjør det.... jeg var hos legen i dag og fikk rekvisisjon (jeg er i uke 31). Min lege mente at det kunne være bra å begynne å forebygge så tidlig som mulig- gjøre alt for å unngå å være dårlig etter fødselen som han sa. Man skal jo bære barn etter fødselen også....... Men jeg har hørt om leger som ikke helt tror fysoterapi virker noe særlig. Jeg tenker bedre føre var osv...........
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå