Gå til innhold

Hjelp.... vekt &lengde ....10 mnd baby

Anbefalte innlegg

Skrevet

Svarte på et innlegg her om vekt og lengde på 10 mnd babyer. Og mi er 8600 og 70.5 cm. Men jeg ser at de andre, selv om de er litt lengre enn mi, så er de minst 1 kg tyngre. Og da ble jeg selvfølgelig litt bekymret :) Får hu for lite mat? Er hu mer aktiv enn gjennomsnitts babyen? Hvor mye spiser babyene deres?

Snuppa spiser i løpe av dagen 2 store brødskiver, 1 banan eller annen frukt, stor middagsporsjon, grøt av 120ml vann, 150 ml melk... noen ganger mer.

Hun liker ikke melk og grøt noe særlig. Og det er jo mye næring i det da....Men hun er veldig aktiv også.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes det høres ut som om snuppa di er helt perfekt :) Ikke sammenlign med andre, noen er store og noen er små. Siden hun er veldig aktiv gjør det sitt til at hun er lettere enn andre vil jeg tro. Vår lille snupp har vært trillerund hele tiden, myyyye større enn f.eks en gutt vi kjenner som er noen dager eldre. Ikke noe i veien med noen av de 2.

Så lenge hun følger skjema på helsestasjonen sånn nogenlunde så skal du ikke bekymre deg :)

Skrevet

hehe, vet alt om små tuller jeg, mi var 7850g og 71 cm på 1 årskontrollen. lita men veldig aktiv, frisk og god :-)

Skrevet

Da må hun jammen være tynn/lett. Vi har en del fine arvebukser, men hun får ikke brukt dem for de bare sklir av henne.

HI

Skrevet

hehe, kjenner til problemet, eneste buksene som sitter på snuppa her er mexx og cubus, smale og fine bukser :-) hun er faktisk ikke sånn super tynn i grunnen, men veldig spe, veldig lett og smal benbyggning liksom, hun var ikke mer enn 2,5 kilo og 45 cm ved føsel heller da...

Skrevet

Måned 10

Jentene runder vanligvis 9 kilo denne måneden, og er nå 73 cm lange.

Gjennomsnittsguttene ligger fremdeles et halvt kilo foran, og er 74 cm lange.

* Vi gjengir gjennomsnittsvekt og -lengde. Normalverdiene for jenter er vekt mellom 7.4 og 11.0 kilo, og lengde mellom 68 og 77 cm. Guttenes normalverdier er 7.9 til 11.8 kilo, og 69 til 79 cm.

---------------------------------

frå www.babyverden.no

I følge dette er jenta di rett under gjennomsnittleg stor, men godt innanfor normalen.

Så lenge ho følger kurven sin og et godt og er aktiv og fornøgd, treng du ikkje å bekymre deg.

Skrevet

Mi var 8110 g og 71 cm når hun var 11 mnd. Hun er også veldig aktiv.

Skrevet

Mi var 11200gr og 79 cm da hun var ti mnd. Lang og slank....

Synes jenta di høres helt perfekt ut. Må se vekt i forhold til høyde også.

Skrevet

Er ingen fare:) Gutten her i huset var 8,6 og 75 cm på 10 mnds kontrollen. Fikk så mye skryt påhelsestasjonen så:)

Skrevet

oi.. jenta mi var 74 cm og 9350 gram når hun var 9 mnd ... hun er lengre enn gjennomsnittet sa de.. men kjekt egentlig for jeg er så utrolig liten selv.. håper hun blir lang :-)

Skrevet

Vet du vesla er lengre, men lettere en jenta di.... Nå var hun 9 mnd og en uke på 9 mnd kontrollen, og vitale mål var 72,5 cm og 8460 gram.

Tror nok de er helt perfekte begge to.

Skrevet

Takker for alle de fine svarene. Det er så lett å bekymre seg. Først ble jeg urolig over alle ungene som veide så mye,og så begynnte jeg å tenke på alle ungene på barselsgruppa. De ser ut som små søte Michelin-barn.

Hun ser ikke spesielt tynn ut, og har en go og rund mage. Verdens fineste prinsesse

HI

Skrevet

Som jeg skrev, er hun jo ikke tynn, hun er litt over gjennomsnittet på vekt i forhold til lengde......

Skrevet

Gutten vår er 9500 gr og 71,5 cm. Kort og kraftig. Er 10 mnd nå. Tror snella di er helt perfekt!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...