Gå til innhold

Tanker om fødsel for flergangsfødende?

Anbefalte innlegg

Skrevet

For 2 1/2 år siden fødte jeg en stor gutt og nå nærmer det seg nestemann. Må si jeg kvir meg. Husker nå godt hvor vondt det var. Sist fødte jeg uten smertestillende men er usikker på hva jeg vil gjøre denne gangen.

Noen som har en formening om epidural, evt kjennskap til det?

Ønsker å ta del i fødselen og ikke bare ligge der å vente på at babyen skal komme.

Håper noen vil svare meg :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

for to år siden i dag faktisk:) fødte jeg gutten min. han var en stor gutt på 4500g...

Jeg fikk epidural og skal ha den neste gang også...

Jeg var helt til stedet hele tiden,det eneste var at jeg fikk slappet av litt under de tyngste riene.Når pressriene kommer skrur de av epiduralen....

Det beste med det er jo at fosteret tar ikke noe skade av det, og du får det litt bedre bare:)

Gry Nylander anbefaler det på sitt sterkeste:)

Skrevet

Hei, fikk en jente for litt over 3 år siden - det var en ganske hard og langvarig fødsel så jeg har tenkt mye på denne fødselen også. men har kommet fram til at det ikke er noe vits i å bestemme seg for hverken det ene eller det andre før du "er" der, alle fødsler er forskjellige og det er helt umulig å vite på forhånd hvordan det går! kanskje går det bedre denne gang? og hvis ikke, så har man muligheten for epidural. hadde ikke det sist, og håper å klare meg uten denne gangen også - men blir det for tøft - dvs slik som sist, har jeg fått innskrevet i journalen min at jeg skal ha epidural... anbefaler en samtale med jordmor på sykehuset der du fødte sist hvis du bekymrer deg mye for neste fødsel. det fikk jeg, og det var veldig bra å snakke igjennom forrige fødsel og tanker om neste!! gjorde meg mye roligere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...