Gå til innhold

Ammer dere fortsatt deres 9 mnd gamle babyer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her i gården tror jeg det er slutt nå.. Har ammet bare morgen og kveld i noen uker nå, men nå tror jeg at jeg slutter med det også. Han får i seg mindre og mindre, og dermed blir det jo mindre melk..

I går og i morges beit han skikkelig, og det gjorde så vondt at jeg nesten ikke vil prøve mer engang...

Må jeg gi flaske eller kopp med mme morgen og kveld nå da....?

Han spiser masse av alt han får ( grøt, middagsglass, brød, frukt).

Hvor lenge er det egentlig vanlig å amme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, tror det er vanlig rundt 8-10 mnd, de fleste slutter av seg selv, blir som du har gjort nå, morgen og kveld, de har ikke tid på dagtid, er altfor nysgjerrige. Jeg ammer selv på morgenkvisten, for han våkner så tidlig, før sovnet han igjen, men nå har jeg vel ikke noe særlig melk igjen, så nå blir det opp og varme melk etterhvert, det blir litt kjedelig, men sånn er det. Min får MME til morgen, lunsj og kvelden. Vann til middag.

Skrevet

Eldstejenta sluttet av seg selv da hun var 20 mnd gammel, og søsteren hennes er 14 mnd og ammes ofte fremdeles.

Skrevet

Luke er snart 10 mnd og jeg ammer fortsatt og kommer til å gjøre det en stund til:O)

Spørsmålet er vel egentlig om han vil ha mme etter å ha fått pupp så lenge,men anbefaler deg å prøve ihvertfall:O)

Pga tennene så er det også best å venne han til å drikke av kopp ettersom han er er stor gutt på 9 mnd.

Her er det motsatt,Lukas er ikke så glad i mat enda så du er heldig som har en liten en som spiser godt:)

Det er vel vanlig å amme til ca 1.år vil jeg tro,noen slutter før og andre mye senere.

Skrevet

Poden er 9,5 mnd og får pupp 3-4 ganger i løpet av dagen. Blir vel bare morgen og kveldspupping etterhvert,når jeg begynner å jobbe.

Snuppa sluttet med pupp når hu var 14 mnd....

Skrevet

celine er 10 mnd og hun får pupp 4-5 g om dagen(når hun vil ha selv)

Skrevet

Jenta mi ville ikke ha pupp mer da hun var 10mnd. Jeg prøvde hver dag i 2 uker etter det men hun bare vridde seg unna. Så da begynte jeg å gi henne flaske med mme de gangen jeg skulle ha ammet.

Så nå får hun flaske morgen og kveld.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...