Anonym bruker Skrevet 28. august 2006 #1 Skrevet 28. august 2006 Min mann er veldig interessert i musikk, spiller gitar og bruker pc til å høre på musikk som han spiller til. Tidligere spilte han endel dataspill, men det har det blitt mindre av. Jeg følte ofte at det var en strikk i ham, så fort han fikk sjangsen var han inne på kontoret og jeg måtte hale ham ut igjen for å+ få ham til å gjøre ting i huset, være med ungene etc. Det føltes ikke noe bra, jeg har lyst at både jeg og ungene skal føle at han ønsker å tilbringe tid med oss og at vi er en familie. Det resulterte jo også i at han gjorde masse han hadde lyst til, mens jeg brukte hvert ledige minutt på husarbeid etc. Føltes ganske urettferdig. Jeg sa til ham at jeg ikke ville ha det slik og at vi måtte lage noen rammer for dette. Han kom ikke med forslag, så jeg foreslo at han kunne spille gitar mellom 18 og 19 mens eldstemann ser barne - tv. (Går ikke etter leggetid på grunn av støyen) og at pc'en ellers skulle brukes etter barna var lagt. Dette var ok. Men så opplever jeg likevel at han plutselig sitter inne på dataen og jeg roper hallo hadde ikke vi en avtale. Da blir han dritsur og sier at han orker ikke å ha retningslinjer for tiden sin og akkurat da holdt ungene på med noe eget. Greit nok det, men det sklir kjempelett ut og dessuten var det mye annet som skulle gjøres i huset, men som han ikke ser. Jeg sa, ok da får du komme med et forslag hvis ikke mitt er bra nok.Jeg er lutter øre så lenge det er seriøst. Så sier han: ja vel da får jeg slutte å spille gitar da og spille når du er vekkreist. Barnslig, eller?? Han påstår at jeg hater at han spiller, selv om jeg sier at det ikke er sant, men jeg ønsker at han gjør det når det passer seg, slik at jeg slipper å bli irritert. Forlanger jeg for mye, hva synes dere?? Mener jo at så lenge man har to barn og et hus så må ting planlegges litt. Enige, eller?
Anonym bruker Skrevet 29. august 2006 #2 Skrevet 29. august 2006 Synes ikke at du forlanger så veldig mye. Hva med å gi ham en liste over ting som skal gjøres ? Finn deg deretter en egen hobby og la ham passe barna et par kvelder i uka. Hør deretter hva han har å si.
Tildemana Skrevet 30. august 2006 #3 Skrevet 30. august 2006 Synes det var et vedlig bra tips du fikk over her. La han smake sin egen medisin. Jeg er enig med deg. jeg blir også irritert om jeg merker at jeg gjør ting i huset som trengs å gjøres, legging og sånn, mens han tillater seg å leke seg med pc'n. Da mener jeg gjøre uviktige ting som å ta en titt på qxl ogsånn. Det er helt greit at han gjør det, ETTER pliktene våre, og barn er i seng. Min mann er blitt mye bedre på dette etterhvert. Så det er håp:o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå