Gå til innhold

Noen som er ferdig med bleier? Trenger hjelp.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min datter har sluttet med bleier for ca. 4 mnd siden, også på natten. Hun har nesten ikke hatt noen uhell. Nå har hun begynnt i en barnehage der det kun er bleie barn. Etter dette, har hun begynnt å tisse mer på seg. Og på trass, så bæsjer og tisser hun i sengen med vilje. Kun for å få mer oppmerksomhet, før hun skal sove. Og jeg blir så irritert.

Noen som kan hjelpe meg med noen tips, jeg kan prøve for at hun skal slutte med dette???

Frustrert!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syns du skal ha på henne bleie jeg til dette går over. Det er sikkert bare en reaksjon på situasjonen i barnehagen, litt rart at det bare er bleiebarn der da men, og hun vil vel da kanskje også være liten en periode. Etter en kort stund med bleier på jeg om kvelden/natten så glemmer hun dette og går på do som vanlig igjen.

Skrevet

Ikke la henne få gleden av å gjøre dette. Forklar henne at når hun tisser og bæsjer i sengen, så må hun ha bleie på. Uten å gjøre noe stort nummer ut av det. Regner med det er noe som vil gå over etterhvert.. Det er jo ikke gøy å måtte bruke bleie igjen..

Skrevet

Om det er oppmerksomhet hun søker ved sengetid ved å tisse og bæsje i sengen, kan du gi henne oppmerksomhet ved å stelle henne i stedenfor. Dvs. at du kommer inn, tar av henne dynen og pyjamasen og setter på henne en bleie for natta samtidig som du med rolig stemme sier at du gjør dette for at mamma's godjente skal få sovne uforstyrret fra ekkel tiss og bæsj. Bleien tar seg av dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...