Gå til innhold

sunt forhold?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært sammen med kjæresten min i 2 og et halvt år, vi har en nydeli datter sammen som er 4 mnd og har det tilsynelatende veldig bra.

Men for ikke lenge siden fortalte han meg alle følelsene hans for meg var borte, og at jeg og datteren vår fikk flytte ut, han orket rett o slett ikke trynet mitt!

Ingen advarsler, ikke noe ting. dagen før hadde han gått rundt å kysset og koset meg med nesten hele tiden. har alltid trodd vi har hatt det bra...han har alltid fortalt hvor mye han elsker oss osv...

Men nå forklarer han det med at han hele tiden hadde prøvd å fått følelsene tilbake, men nå hadde han insett at det ikke kom til å skje, pga div som at han ikke fikk nok kjærlighet, ble satt pris på, og andre ting jeg trodde jeg var flink på men ikke fikk sjangs til å rette på...

Jeg fikk til slutt "tvinget" meg til få lov til å prøve å vekke følelsene hans igjen. nå går jeg o hele tiden prøver å vise han hvos mye jeg elsker han, gjør ting for han osv, men han er kjempe kald.

var dette en veldig feig måte å avslutte noe som han selv gikk inn i, jeg mener kjøpe leilighet, få barn osv...

syns at han kunne anstrengt seg litt mer, om ikke mer sagt ifra før han bare stikker hodet i sanden og sier slutt!

hva syns dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I så fall synes jeg det i seg selv er et usunnhetstegn, i og med at maktballansen blir litt skeiv som følge av dette. Og at han i det hele tatt får seg til å si at du og barnet skal flytte ut sier vel ganske mye om denne mannens innstilling, man gjør bare ikke sånt. Han setter jo deg i en grusom situasjon ved å komme med et sånt brått utsagn. Å plutselig måtte flyttte ut av hjemmet sitt uten forvarsel hadde vippet meg helt av pinnen, spesielt når man har et barn å ta seg av også. Da burde han heller ha foreslått at han kunne flytte på hybel en periode, til dere fant utav hva dere skal gjøre videre.

Tror ikke du kommer noen vei med å oppvarte han og å være snill, det er ofte det motsatte som skal til for å vekke interessen igjen. Forlang at han tar sin del av husarbeid og barnepass, mens du kan gå lange turer, trene eller bare besøke veninner. Vis at du tar vare på deg selv, og forlang at han tar hensyn til deg i denne grusomme situasjonen han har satt deg i. Er det meningen at dere skal bli sammen igjen, blir dere helt sikkert sammen igjen etterhvert. Dvs om han innerst inne har de rette følelsene for deg, og om han har viljen til å behandle deg bra.

Ta på alvor at han vil utav forholdet, og bo gjerne litt fra hverandre. Kjenner flere par som har kommet sammen igjen etter noen måneder der mannen bodde på hybel, mens de gikk i familieterapi og datet på en mer uformell måte. Bare det å ikke dele skittetøy og travel hverdag en kort periode kan vekke gløden igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...