*Magic* Skrevet 27. august 2006 #1 Skrevet 27. august 2006 Vi fikk beskjed om at barn under ett år ikke skal bruke pute, men så sa noen at nå anbefales det å bruke pute fra de er nyfødte. Noen som vet noe om dette, og hvorfor det i så fall anbefales nå?
Lilla`83 *snuppa & snuppen* Skrevet 27. august 2006 #2 Skrevet 27. august 2006 snuppeluppa er 10mnd og ingen pute i sengen..... tror ikke hun har "behov" for det på leenge, er en skikkelid makk jo! ;oD
animal Skrevet 27. august 2006 #3 Skrevet 27. august 2006 Pute har tidligere blitt anbefalt å ikke ha pga at de kan få den over nese/munn mens de sover, kan derfor øke krybbedød-risiko. Nå har de begynt å anbefale det pga det kan minske sjangsen for at hodet blir formet/flatt. Jeg for min del har brukt pute til jenta mi, og da mener jeg en sånn skikkelig flat en. Til å begynne med så ligger de jo så rolig, og når de begynner å bevege seg mer, så sier de som regel ifra hvis noe blir liggende over ansiktet (hun blir ihvertfall illsint hvis suttefilla blir liggende over ansiktet). Men jeg kommer jo til å se det ann fremover, tar ingen sjanser.
Ranveig R Skrevet 27. august 2006 #4 Skrevet 27. august 2006 Eg har heile tida fått beskjed om at babyen ikkje treng pute før han er året gamal. Ikkje har han fått flatt hovud heller. Begynner vel med pute no som han fyller eit år.
animal Skrevet 27. august 2006 #5 Skrevet 27. august 2006 Dette med å få flatt bakhode er vel mest vanlig til å begynne med, mens alt er løst og formelig, og fontanellene er veldig åpne. Går jo eventuelt ann å ta den bort når babyen er mer bevegelig og faren for å få den over ansiktet er større. Har hvertfall en venninnde som har fått et barn med helt flatt bakhode (er nå over tre år), og som syns det var dumt at hun ikke hadde fått beskjed om dette med pute. Man må jo bare se det ann, noen kunne hatt nytte av å bruke pute, mens for andre hadde det ikke spilt noen rolle.
Andreas kom 17.Mai 2006 Skrevet 28. august 2006 #6 Skrevet 28. august 2006 Her ble vi anbefalt å ha en liten pute til babyen,så skal ut å kjøpe det i dag. Ble anbefalt for å hindre flatt bakhode Var fysioterapeut som anbefalte det
anni ke n - med ny baby Skrevet 28. august 2006 #7 Skrevet 28. august 2006 har brukt pute fra dag en.Babypute selvfølgelig. Godt å ligge på og godt å bruke til å kose med som "koseklut":)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå