Gå til innhold

Syter litt jeg.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå trenger vi barnevakt og svigermor skal passe han for aller første gang i historien. Men er ikke så overlykkelig av det, siden hun alltid er uenig med meg og min mann, sønnen sin, om hvordan vi oppdrar han. Vi lar han ikke ligge å skrike seg i søvn, noe hun mener vi må gjøre. Han har melkeallergi og det syns hun er rart og vil at vi skal prøve å gi melkmat til han, bare for å se hvilken reaksjon han får.

Nå er jeg skikkelig redd for hva hun kan finne på, den helga hun skal ha han på overnatting. Lar hun han skrike seg i søvn? Han vil nok skrike litt siden det er nytt for han. Vil hun teste ut melkemat?

Huff, har egentlig ikke særlig lyst å overlate han til henne, men hva gjør jeg, når jeg ikke har min egen familie her?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei du! Skjønner godt at du stresser over det der - spesielt med hensyn til allergi. Jeg har heller aldri latt jenta vår skrike seg i søvn og forventer at omverdenen godtar å få instrukser fra meg ang stell av jenta.

Kanskje du/pappan kan ta en prat med svigermor før helgen og forklare hvor viktig det er for dere?

Matallergier blir fort mye verre, dersom de blir eksponert for det de er allergiske mot. Og du risikerer å få en komplisert mat-hverdag på sikt, dersom dere ikke er forsiktige.

Du har kanskje det du trenger av info, men her er et par nyttige linker om mat/melkeallergi:

http://matportalen.no/Saker/1053695731.55

http://www.tine.no/page?id=89&key=8782

På Tine sine sider står det blant annet:

"Personer med melkeallergi må helt utelate melk, melkeprodukter og produkter som inneholder melk/melkeprotein fra kostholdet så lenge de er allergiske."

Noe for din svigermor? ;-)

Lykke til!

Skrevet

Uff da..

Hadde nok ikke likt situasjonen jeg heller..

Har dere ingen venner heller som kan passe gutten?

Skrevet

hehehehehe, dette er som å høre min egen historie! Jeg blir sprøøøøøø av mennesker som uttaler seg skråsikkert om ting de ikke har peiling på.. Les: svigermor;-) Hun har antikvariske meninger som at barn får sterke lunger av å ligge å gråte.. jeeeeeeeeeez! Er lov til å oppdatere seg sånn innimellom.. Men jeg har instruert min forlovede til å si at det er our way, or no way;-) Kanskje det er en ide! Men du må jo da kunne stole på henne!

Lykke til:-)

Skrevet

Dere må nok bare leve med at hun ikke hører etter. Sånne gamle hunder kan ikke lære seg å sitte. Jeg tror jeg ville prøvd en siste gang å forklare hva som er viktig for dere. Jeg ville lagt vekt på det med melkeallergi, det er vel aller viktigst for guttens helse og velvære? Hvis dere igjen skjønner at dere ikke når frem, ville jeg ikke overlatt ham til henne. Let etter andre potensielle barnevakter, lag et lite "fellesskap" med noen dere stoler på og bytt barnevakttjenester med hverandre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...