*jaja* Skrevet 27. august 2006 #1 Skrevet 27. august 2006 Har ei på 8,5 mnd som har vanskelig for å finne søvnen om kvelden. Hun ligger i en sprinkelseng, men synes den er så åpen på en måte. Hun liker å ligge inntil noe (gjerne meg da men..) men usikker på hva jeg kan ha i sengen. Redd for kvelingsfare etc. Tips?
Gjest Skrevet 27. august 2006 #3 Skrevet 27. august 2006 I begynnelsen hadde vi posen hennes rulla sammen på sida av senga så tok vi bort mer og mer. Hva med å rulle sammen et pledd eller en pute eller noe sånt da
Gjest Skrevet 27. august 2006 #5 Skrevet 27. august 2006 Prinsessa vårres ligger med 2-3 kosekluter som hun romstrerer og koser seg med..... prøv med en koseklut? en god,myk bamse med tøyøyner? eller om du har ammepute som du kan legge rundt hodet? de roer seg fort om de ikke ligger så åpen.............
Ranveig R Skrevet 27. august 2006 #6 Skrevet 27. august 2006 Ein gas-klut er veldig luftig og fin til det formålet. For guten vår fungerar det ofte berre å ha noko litt framfor ansiktet. Det skapar vel ein illusjon av at han ligg inntil mamma, når han kjenner at pusten hans slår tilbake på han. Ellers kan du prøve å "bygge opp" litt rundt jenta, ved å legge f.eks. ein samanrulla handduk under lakenet. Kan følast litt tryggare å ligge litt nedi ei grop.
*jaja* Skrevet 27. august 2006 Forfatter #7 Skrevet 27. august 2006 Ja kanskje det. Tenkte å ha noe rundt på begge sidene, men kanskje ikke dumt med en pute.
Froggi-Nikolai 17.11.05 Skrevet 27. august 2006 #9 Skrevet 27. august 2006 Vi har brukt en tynn gassklut (sånn gulpeklut som kan lett pustes gjennom hele tiden). I noen perioder han har mer behov for å ha mer i senga så da bretter vi dyna (liten) til en pølse og har den på den ene siden av senga & legger et vanlig helseteppe over han. Er også bekymra for kvelningsfare, men dette fungerer fint her. Når han ikke har så veldig mye behov for å ha noe i senga har han kun den kosekluten og helseteppe
animal Skrevet 27. august 2006 #10 Skrevet 27. august 2006 Kanskje du kunne prøve å kjøpe et slikt lammeskinn, som ikke er alt for kortklippt. Da ville jeg jo tro at hun både blir liggende stødig samt at hun får noe mykt opptil ansiktet? Noen andre med erfaring på dette området?
Medium fikk guttebass Skrevet 28. august 2006 #11 Skrevet 28. august 2006 Gutten min på 7 mnd har dyna under bena (sparker den av seg, så han har den aldri over seg), også har han et helseteppe på ene siden og litt over overkroppen og det ene hjørnet opp i ansiktet som han koser med. ) Også har han en liten "bamseklut" i tillegg.
Raffna Skrevet 28. august 2006 #12 Skrevet 28. august 2006 Tassen her på 6,5 mnd har brukt et sammenrulla helseteppe som en bøyle rundt hodet... sånn at uansett hvilken side han rulla mot så fikk han det inntil kinnet/nesa. Men i det siste har jeg blitt litt engstelig for at han skal få for lite oksygen hvis han ligger med nesa inni noe sånt... så nå har jeg slutta med det. Heldigvis faller han til ro i senga, men jeg tror han savner den litt. Han har en kosebamse og en kombinert bamse/sutteklut, så jeg håper han får til en vane med de istedet oppi senga.
*smil* m/ snupp06 & gutt 07 Skrevet 28. august 2006 #13 Skrevet 28. august 2006 Jeg har rullet babydynen sammen ved siden av henne. Hun bruker en annen dyne nå! Da blir det litt "trangt" og trygt samtidig som hun ikke kan kveles av den!
Made in Japan Skrevet 28. august 2006 #14 Skrevet 28. august 2006 Jeg har bygd en ramme rundt hodeenden av senga med dynetrekk og håndklær, også har jeg tatt et fleeceteppe over slik at alt er mykt og godt. Han trivdes ikke så godt helt til jeg pakket den delen han helst har hodet med et putetrekk jeg hadde brukt en natt, det lukter deilig av mamma ;-)
lifa og Eline Skrevet 28. august 2006 #15 Skrevet 28. august 2006 jeg brukte helseteppe og rullet og la det inntill henne.
*jaja* Skrevet 28. august 2006 Forfatter #16 Skrevet 28. august 2006 Takk for tips. Nå ligger hun med en pute på venstre side. Dessverre ser det ikke ut til at det kan være problemet med innsovningen for her har det vært gråting i 2 timer. Kun mamma er bra nok. Sukk og dobbelsukk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå