Gå til innhold

noen som fødte på st.olav her rundt juni,juli her ??

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg fødte en liten gutt i slutten av juni .. lurer på om det er noen her ifra som fødte samtidlig som meg ..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei :)

jeg fikk 22 mai, og ble utskrevet fra sykehuset 10 juli.

Skrevet

da var vi der sikkert samtdlig tenker jeg . vi ble utskrevet no i august vi ... fødte i uke 30 jeg da.. du da?? hm nå er jeg jammen nygjerrig =)

Skrevet

jeg fødte i uke 28.

var dere på kengururom?

godt å komme hjem fra sykehuset og starte på livet.

jeg valgte og ikke ha kengururom, mistet moren min rundt den tiden,

og det ble altfor tungt og trist å være på sykehuset.

selv om de var snille de som jobbet der.. gode mennesker :)

går alt bra med den lille? gutt eller jente du da?

Skrevet

oi såå trist .. off nå fikk jeg utrolig vondt ..tøff påkjenning da å miste moren sin å få et prematurt barn...

vi hadde kengurrrom men jeg var mye hjemme siden jeg har en gutt fra før, fikk gutt denne gangen også .. alt går bra med den lille, legger fint på seg og er så fornøyd hele dageN =) din da???

Skrevet

det var vondt ja, vondeste i verden.

men ting begynner å bli normalt å sånne ting nå.

normalt blir det vel aldri, men :)

han har det fint, væks å trives, men sliter litt med luft i magen :/

ellers, så har han begynt å lage litt koselyder, og smiler :)

smiler mest når han er i sin egen verden, men artig læll.

Skrevet

sliter med luft vi å . bruke minifom inni mellom , det hjelpe,og fenikelte ... ja det er herlig når de små kommer seg og viser fremskritt.. glede et mors hjerte det ja, =)

min smiler ikke han da, bare i sovne pga lufta hehe =)=)

Skrevet

kanskje jeg skal prøve det også.. får helt vondt når han har vondt.

han smiler ikke sosialt min heller altså, bare når han sover eller tenker på noe gøy sikkert :)

gleder meg til den dagen han ser på meg, og smiler mot mamma`n sin.

jeg husker ikke hva rommet han lå på het jeg nå.. hmm.

tenkte ned på sykehuset og hilse på de i morgen.

hvorfor fikk du så tidlig, om jeg kan spørre?

selv hadde jeg alvorlig grad av svangerskapsforg, så lenge på sykehuset, før jeg ble utskrevet.

har endelig kommet til rette i hjemmet mitt, her på tyholt :)

Skrevet

ja anbefaler deg å prøve minifom , fåes på apoteket resept fritt. hjelper de med å få ut lufta ,rape og prompe lettere..

lå han lenge på kuvøsen ??min lå vell 3 uka kanshe ... lå du t obesrvasjon før du fikk eller ble det bare full fart med å føde med engang?? jeg lå på obsen i 4 daga før det ble bestemt hastekeisersnitt.grunnen er vell uklart,virus i kroppen vet det iallfall.men de tok prøver av morkaka osv får å finne ut hvilke virus det e snakk om ...

vi holder hus på heimdal akkurat no . skal flytte til vikåsen neste mnd ..

Skrevet

det skal jeg kjøpe i morgen, fortest mulig.

jeg lå i 2 dager, fikk lungemodningssprøyter, også en kveld ble det hastekeis. jeg mistet synet og følelsen i hendene.

etterpå lå jeg 2 uker på barsel, uten gutten, for han lå jo nede på intensiven. så ble jeg utskrevet, etter mye fram og tilbake.

(jeg ønsket meg sterkt hjem)

fikk viljen min, mot at jeg kom hver dag på kontroll.

gutten lå nesten 2 mnd nede på intensiven, men nå kommer jeg ikke på hva rommet heter.. det rett over "resepsjonen". nederst...

Har vært ute på KBS og handlet litt idag, merker jeg blir irritert av alle som skal borti også " NÅMMEN!!! HAN E JO NYFØDT" hehe :)

" neida, han e 3 mnd "

så blir de litt " hihi å ja "

For meg er han jo utrolig stor nå... hvor stor var din når han kom?

synes du d går greit?

Skrevet

han va 1800 gram når han kom .. joda æ vet akkurat hvordan det er.. oi han der er vell ikke mange dagene hehe . joda han kom t 24 juni han hehe ,,åååå sier du det... han va da såå liten.. joda syns det går greit bortsett fra at ikke mange tar hensyn til at han er prematur og går å maser om smile osv . pleie bare å si det at det kommer det vettu =)

syns det var litt skummelt med engan vi kom hjem da, sjekket pust og farge hele tiden hehe ..

du da føler du det går greit? det er jo litt ekstra når man får prematurt barn

Skrevet

det har gått veldig greit... de er jo små, men jeg tror ikke folk skjønner at selv om de er så små, så kan de faktisk være sterke.

det har gått veldig bra egentlig, bortsett fra luft i magen.

folk maser her også om smil ja.. hehe.

det kommer, det kommer.

vet du egentlig hva som er normalt, når de smiler sosialt?

for min smiler, men kun av seg selv..

i morgest satt han i vippestolen og skikkelig smilte, så gikk jeg bort å " goilli goilli " (ja, du vet hvordan d er) så ble han helt alvorlig. hehehe.

men han er fiiiiiin :)

var bare 1215 når han kom han da.

bitteliten, men læll så fiiiiin.

Skrevet

ikke store gutten du fikk men syns han var stor læll siden han var født i uke 28 ..

variere litt tror jeg ved smil osv... han største min va vell et par mnd når han smila t oss osv...

nei folk skjønner nok ikke at disse små faktisk kan være sterke og friske . ei venninde av meg fikk i uke 27 og hennes unge va sterkere og va raskere i utvikling en min ( størstegutten) de er nå 5 år og hun er mye før han enda i mye . kjempe bra det =) så folk tenker bare senskader,sen utvikling osv med de som er for tidlig . jeg har fått en del spm rundt det iallfall..

Skrevet

ja :)

fornøyd med innsatsen til de på sykehuset da?

ut å trille en tur i det fine været.. godt :)

må nyte det så lenge d varer

Skrevet

ja det vill jeg si. syns de tok godt vare på både meg og gutten.. jeg hadde mine knekk på sykehuset,dr jeg stengte meg helt inn og bare gråt å gråt da va de super gode å ha =) men noen kunna jeg vært for uten ja hehe... du da??

ja har vært ut en tur vi å , så no sover litjmann i vogna si ute

Skrevet

hadde stort sett greie folk rundt meg, ble spesielt glad i tre stk.

de var de nærmeste, og siden jeg mista mamma på den tiden, tok de ekstra godt vare på meg :)

men noen kunne jeg også vært foruten..

ei som kom inn og brøla at hu skulle håndmelke meg, og var kjempesint fks :) hehehe. men så var jeg vel ekstra følsom også da :)

Skrevet

ja hadde noen av de der som va såå fantatisk opptatt at mam MÅ amme .. fikk veldig mye pepper jeg for at jeg ikke fikk opp melka med engan.. men jeg klarte no det t slutt ...

husker du hu mørka der?tror hu het Elin?? likte du hu? vet man ikke ska legge ut navn osv her men sjit au.. hu va helt forferdelig,så ble a fader mæ kontakt spl våres å ..

Skrevet

hehehe, uææææ.

nei, kommer ikke på hu, var så mange navn å ansikt..

mi het reidun og marthe :)

helt super.. men hu " Æ SKA HÅINNMELK DÆ " dama, hu het Berit.

Å hu var så fæl og brøytende.. takk for at jeg slapp hu etterhvert.

gutten min var så liiiten da, men jeg fikk pompa meg ofte, så litt melk kom det i de første 2-3 ukene.

men etter det med mamma stoppet det seg helt opp.

det var så merkelig, kom ingenting.

trist, for det er jækla tungvindt med flaske. men greit når man skal ha barnevakt et par timer :)

Skrevet

åå marhte hu lys håra .. hu unga?? ja hu va bare såå herlig da.. Reidun hun amme dama va såå artig,, kul latter hehe ...

fikk du ikke tilbud om afipran da? øke melka?? du kan jo spørre om det nå og evt begynne å pumpe deg hver andre time igjen så kansje du får det opp. mange som har gjort det,, skjønner det med flaska , største min gjorde det, pæs om natta og når vi skulle bort .. men kjekt når noen skulle passe han ja =)

herregud hadde noen sagt det t mæ . kom så ska æ hånd melk dæ så tror æ jammen æ hadd sprængt dama i 2 . maka t frekkhet da.....

Skrevet

haha ja :) jeg ble så satt ut!

marthe er lys ja, ikke så veldig gammel.. 25-26.

koselig, og kjempe rolig.

reidun var tøff, hu tok seg godt av meg den siste tiden..

jeg prøvde alt mulig for å få den tilbake, men til ingen nytte.

ble egentlig bare sliten og dritt lei.

gjeeesp, lillegutt har fått mat og ny bleie.

har hatt oppi malt i melka, og det hjelper som pokker.

driter og raper i et kjør nå, det er så hææærlig.

sover din over hele natta? her er han våken minst 2 ganger, pluss at han våkner igjen klokken 7 om mårran :) trøøøøtt.

god natt :) (du sover vel, men god natt :) )

Skrevet

ja min sover natten over . hender han våkner noen ganger , da er det bare å finne frem puppen.. men vi soover lenge om mårran da. står ikke opp før 10-11 . deilig ...

ja malt gjør underverke det mange ganger,så lenge det ikke blir for mye hehe=)

ja da tenker vi på samme marthe .

herlig jente =)

fikk dere tatt masse bilder for å ha i minneboka fra tiden på kuvøsen ?? kjempe artig at de lager slike =)

Skrevet

hva skjer om det blir for mye? jeg aner ikke jeg, ble bare tipset om å prøve d :)

ble masse bilder ja, vi var jo der i 2 mnd`r, så noen ble det.

har tatt de over i et vanlig album jeg da, fått skrevet litt mer og pynta litt rundt. artig ja, jeg tok nesten ingen selv.

så deilig at dere sover over.. min våkner på rare tidspunkt altså :/

har du fått inn rytme å sånn? sliter med det også jeg.

han våkner sånn rundt to, og fem og åtte. ca tre ganger.

åtte står vi bare opp og ordner oss for dagen.

men så sovner han igjen.. er så trøttis på dagen..

tips?

klem

Skrevet

ikke noe galt som kan se, men har hørt man ikke ska bruke så mye av det..

plustelig bestemte han seg for å sove rundt,men gir han litt tillegg på kvelden jeg da i tilegg til amming, bare for at han ska bli mettere ...

er ikke helt inn i rytmer osv men prøver å bade,kvelds mat,legging til faste tider, ca 8 .. da legges han i senga si, han våkner litt ja før han tar natt. etter 12 om kvelden sover han godt ,men jeg tar han ikke opp på stuen etter 8 ... da er vi nede på romme. vill han ha pupp,sjer det på romme, ellers så løfter jeg han ,raper han,koser å legger ned igjen. men slår ikke på lyset ..

har du muligheten for å legge deg ned ialllfall 1 duppen gjør det .. godt det =)

Skrevet

gir du han litt mme?

vet du når man starter med grøt å slike ting?

ikveld klorte lillegutt seg opp, jeg skjønner ikke at han ikke kjenner at det gjør vondt.. nesten så han river ut øynene på seg :/

han sover søtt nå, sovnet ikke før ni ikveld, men.

han sover mye på dagene, jeg får liksom ikke til å holde han våken..

men han må vel bestemme det litt selv enda, i og med at han er så liten.

Skrevet

ja jeg gir han litt mme ja .. tror jeg begynner så smått neste mnd med grøt, (velling) bare for å venne han på det,mange sier man skal tenke koriigert( fra termin dato) mens andre mener fødsel .. jeg er av den oppfatming at når man merker barne krever litt mere enn bare melk er det på tide å begynne i det små, om han drikker mye mme og virker urolig,sover dårlig osv kan du starte så smått når han er 4 mnd ca .. (vet noen begynne før også av den enkle grunn at ungen krever det)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...