Sara's mamma Skrevet 27. august 2006 #1 Skrevet 27. august 2006 Jeg reiser til syden om en uke med datter'n min på 3 mnd...Noen som har noen erfaringer å dele??Er litt spent på hvordan det går på flyet og sånn...Vi har jo nesten bare vært hjemme siden hun ble født... På forhånd takk for alle svar
Ranveig R Skrevet 27. august 2006 #2 Skrevet 27. august 2006 Guten vår var noko eldre då vi var ute på tur for første gong, men vi har no flydd mange gonger. Eit godt råd er å legge babyen til brystet (dersom du ammar, gje flaske viss du ikkje ammar) når flyet lettar og landar. Då vil ho utligne trykket i øyrene og sleppe å få vondt. Bæresele er veldig praktisk å ha på flyplassen, det er tungt å bære på babyen (sjølv om ho er ganske liten) og det er kjekt å ha begge armane fri. Viss det er veldig varmt må du huske på at babyen og kan bli tørst, så du bør rekne med hyppigare amming enn heime. Viss ho får mme, kan ho ha behov for litt vatn utanom. Lett og luftig sommartøy er lurt (husk at det blir kjøligare om kvelden), og husk for all del solkrem med høg faktor. Babyen kan bli brent sjølv om ho ikkje er i direkte sollys. Skal ho ut i sola av ein eller annan grunn, er solhatt eit must. God tur, det høyrest deilig ut med ferie...
nalina Skrevet 27. august 2006 #3 Skrevet 27. august 2006 hei;) det vil gå kjempefint. dra på apoteket og kjøp nesedråper til henne. dette hjelper på øra da hun er i flyet.smokk og flaske hjelper også bare sånn at hun har noe å sutte på da flyet tar av og lander. i syden er det ikke noe problem. hold henne i skyggen og bad masse(hvis hun liker det) og gi masse drikke. hun vil storkose seg skal du se. vi var på mallorca med lillegutt i juni. da var han 7mnd gammel. sambo ble syk og sengeliggende så jeg og gullklumpen koste oss alene. håper dere får en fin tur med varmt og pent vær:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå