Gå til innhold

Hvor mye regner dere som 1 posjon grøt til babyen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker på hvor mye vann og grøtpulver dere bruker?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det står litt om porsjoner bak på grøtpakningen, men her er det slik: Når poden hadde blitt tilvendt til grøt (etter en måneds tid) ved 7 mnd alder lagde vi grøt av ca 60 ml vann. Nå er hun 9 mnd og vi lager grøt av 100 ml vann til frokost og 120 ml vann til kvelds. Hvor mye grøtpulver vi har i varierer av hvilket grøtmerke vi bruker, og den helles alltid i på måfå til ønsket konsistens er oppnådd

Skrevet

her lages et måltid grøt med 200ml vann og så mye pulver som skal til for at det blir fin konsistens

Skrevet

Når jeg lager med maismel (økologisk, fra "bunnen av"), bruker jeg 2 dl væske til ½ dl mel.

Men jeg ser jo på pakkene fra Beauvais og Nestlé at de bruker 1 dl væske til 30 g (?) pulver.

Men jeg regner egentlig at én porsjon er av 1 dl væske, selvom det står i oppskriften til "hjemmelaget" grøt at man skal bruke 2 dl til én porsjon.

...hvis dette hjalp noe særlig...

Skrevet

Ok. For vi bruker 1,5 dl vann med så mye pulver som trengs til frokost. Og 2 dl vann med så mye pulver som trengs til kvelds.

Står jo på pakken at 1 posjon er 1 dl. Men det blir for lite til gutten min...

Skrevet

Det er sikkert forskjellig ettersom hvor mye de kan spise. Jenta mi er nettopp startet med grøt, så hun spiser 1/4 av en 2 dl-posjon. Men noen i barselgruppa som har fått grøt lengere tid, spiser hele posjonen et par ganger om dagen.

Skrevet

*dytter*

Skrevet

Mini er 6 mnd og vi lager grøt på 100 ml vann :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...