CKs mamma Skrevet 27. august 2006 #1 Skrevet 27. august 2006 Vi fikk resept av helsestasjonslege på pneumokokkvaksinen. Siden han er 05-barn, må vi jo betale selv, men det går jo for såvidt greit. Men da jeg spurte helsesøster på helsestasjon om hun kunne sette den, ville hun ikke. Hun sa at det var en enighet om at ikke helsesøstrene i Bergen skulle gjøre det. Da må fastlege (som sjelden setter vaksiner, ihvertfall ikke hos så små) gjøre det. Synes det var vel strengt. Har andre opplevd det samme? Det skal sies at helsesøsteren vår er av den positive typen som alltid klager...........
Anonym bruker Skrevet 27. august 2006 #2 Skrevet 27. august 2006 Det er legen som skal sette den, helsestasjonen skal ikke bruke tid på det, det er nok derfor de har satt en "aldersgrense".
Pike 28 ♥alene med 2 søte små♥ Skrevet 27. august 2006 #3 Skrevet 27. august 2006 Sett den hos legen! Vi sattte hos helsesøster og da ble den 100 kr dyrere! Helsestasjonen tar 100 kr for å sette den, mens så små går jo gratis til lege!
Gjest Skrevet 27. august 2006 #4 Skrevet 27. august 2006 Satte hos helsesøster ja, leger er ikke egentlig så glade for å sette på så¨små barn fikk jeg fortalt. Det er hgelestasjonen sitt felt..Må si meg enig der;o)
Anonym bruker Skrevet 27. august 2006 #5 Skrevet 27. august 2006 Har og 05 barn. Og vi fikk satt sprøyta hos helsestasjonen...
yasmina Skrevet 27. august 2006 #6 Skrevet 27. august 2006 Vi fikk den satt hos HS, under kontrollene til minstenfaktisk. Greit å slippe å måtte komme ned flere ganger. Eldstemann fikk den førte under 6 ukers kontrollen til minsten.
2blå og ?? i magen Skrevet 27. august 2006 #7 Skrevet 27. august 2006 Har 05 barn, og fikk satt den hos helsesøster..
Anonym bruker Skrevet 27. august 2006 #8 Skrevet 27. august 2006 Vi satt den på legekontoret. HS nektet å sette den. Vi holder også til i Bergen. Du holder vel ikke til i Eidvåg vel? For det gjør vi. MÅ bare si at jeg ikke er særlig fornøyd med den HS der.....
Hedge Skrevet 28. august 2006 #9 Skrevet 28. august 2006 Vi satte den hos HS. Fikk beskjed om at vi måtte sette den der sånn at den ble ført inn i systemet hvor alle vaksinene blir registrert. Og dette kunne ikke legen få gjort. Var gratis. Holder ikke til i Bergen vi da!!
*panama* med to søte små Skrevet 28. august 2006 #10 Skrevet 28. august 2006 Jeg fikk til svar at helsesøstera ikke kom til å sette den før den kom inn i det vanlige vaksineprogrammet(1.7.06)Pga at de ikke hadde nok kunnskap om vaksinen. Så her var det fastlegen som satte den:)
Anonym bruker Skrevet 30. august 2006 #11 Skrevet 30. august 2006 Har 04-barn og fikk satt del 1 av vaksinen hos fastlegen etter mye styr. Fastlegen henviste til helsesøster, helsesøster nektet og henviste tilbake til fastlegen. Endte med at legekontoret måtte ringe helsestasjonen og diskutere fram og tilbake. Gruer meg nesten til å få satt del 2 av vaksinen, for ingen vil jo sette den....Helt sykt! (Bor forresten i Bærum)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå