Gå til innhold

Vil ikke ha klumper i grøten....

Anbefalte innlegg

Skrevet

....men får det ikke til!!!!

Noen som er grøteksperter og har noen tips? Lillegutt blir nok meget takknemlig;-)

Vi har Nestle sin mais og risgrøt..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med en kjapp runde i en blender, stavmikser e.l.?

Skrevet

Har tenkt tanken, men nekter å tro at det skal være så vanskelig å lage grøt;-)

Skrevet

Jeg bruker gaffel å "visper" inn grøtpulveret.Da bli klumpene borte

Skrevet

Har ikkje prøvd maisgraut, men risgauten synest eg er spesielt "slimete" og vanskeleg å få klumpfri. Mitt beste råd er å ha vatn i skåla, og så tilsette litt grautpulver og røre det heilt ut, før du tilset litt meir. Rør altså berre inn litt og litt om gangen. For meg er det i alle fall den beste måten å få klumpfri graut.

Skrevet

Det er vanskelig, det er jeg enig i! Jeg bruker Nestle risgrøt og morsmelk, og varmer morsmelka i vannbad med kokende vann. Når melka har stått en stund og er god og varm, har jeg grøtpulver i skåla, og visper med gaffel mes jeg langsomt tilsetter melka. Hvis dette gjøres akkurat riktig, får jeg klumpefri frøt, men hvis jeg slurver, og har melka for raskt eller for sakte i, blir det klumper. Øvelse gjør mester! Babyen her bryr seg ikke om klumpene, da, så her er det ikke krise. Jeg har hørt at det skal være lettere hvis væsken ikke er for varm, men da synes jeg grøten blir så veldig fort kald. Så sånn gjør vi det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...