Anonym bruker Skrevet 27. august 2006 #1 Skrevet 27. august 2006 Jenta mi er 3.5 mnd gammel og har helt fra fødsel vært vedlig "urolig"...plagdes i starten veldig med magen,krestet, presset og prompet veldig mye..sov også veldig urolig. Dette er bedret seg litt nå,men symptomene er det fortsatt. Hun har nå ganske flatt bakhodet(litt skjevet på grunn av at hun bare ligger mot høyre), litt "skjev" i kroppen når hun ligger på rygg, har helt fra fødselen av ligget veeeldig urolig ved puppen, våkner veldig lett(våkner ALLTID en time etter at hun har lagt seg for natten og gråter) og har veldig ofte gul veske fra det venstre øyet(renner da også mye tårer fra dette øyet). Er litt bekymret for alt dette...,er dette normalt og vil gå seg til, eller er det noe som er galt med jenta mi????? Veldig takknemlig for svar
Anonym bruker Skrevet 27. august 2006 #2 Skrevet 27. august 2006 Du kan prøve å ta henne med til kiropraktor. Mulig hun har en vridning i nakken siden hun bare ligger mot høyre. Gutten vår hadde kolikk, og så nesten bare til høyre han også. Etter 3 ganger hos kiropraktor så var denne vridningen ordnet. Kiropraktoren ba oss også om å stimulere barnet til å se til venstre mest mulig i denne perioden. En vridning bør behandles, ellers så kan man få permanente plager.
Anonym bruker Skrevet 27. august 2006 #3 Skrevet 27. august 2006 Har vært hos kiropraktor for behandling av kolikk...han sa ingenting om noen vridning i nakken...han burde vel ha oppdaget det? Ble foresten ikke nevnverdig bedre av bahandlingen... HI
Anonym bruker Skrevet 27. august 2006 #4 Skrevet 27. august 2006 Har kiropraktoren du var hos bred erfaring med behandling av barn? Vi ble anbefalt en som behandler mange barn, og det med at gutten vår så nesten bare til høyre var det faktisk han som påpekte. Han løste opp ved massasje i nakke, på ryggrad og bekken. Syns at kiropraktor burde ha oppdaget det jeg men.
Anonym bruker Skrevet 27. august 2006 #5 Skrevet 27. august 2006 Han jobber vel ikke spesielt med barn nei...tror kke det er noen kiropraktorer som gjør det her. Men skal til fysioterapeut på onsdag for å få dette sjekket...er litt småbekymret...og tenker mye på om det er forseint for å få dette behandlet nå?
Anonym bruker Skrevet 27. august 2006 #6 Skrevet 27. august 2006 Tror nok ikke det er for sent, men det tar nok litt lenger tid før hun blir bra enn hvis dere hadde kommet tidligere. Det går nok bra skal du se. Lykke til hos "fysen":)
Anonym bruker Skrevet 27. august 2006 #7 Skrevet 27. august 2006 Hm, jeg tenkte på KISS når jeg leste dette. Har du snakket med helsesøster/lege? Tror kiropraktor eller fysio kunne vært noe for jenta di.
Anonym bruker Skrevet 27. august 2006 #8 Skrevet 27. august 2006 ja, jeg har også tenkt tanken....helsesøster har henvist oss til fysioterapeut for å få sjekket nakken hennes...grue meg..
Anonym bruker Skrevet 27. august 2006 #9 Skrevet 27. august 2006 Tror ikke du trenger være redd for at det er for seint! Hverken med nakke eller hodeform. Min gutt lå veldig til den ene siden, han var også veldig urolig, velig likt slik du beskriver. Jeg har har vært hos manuellterapeut med min gutt. Det var ikke noe KISS han hadde, men nakken var stiv. Han hadde god respons på behandlingen. Jeg har også vært hos kiropraktor. Hun sa hun tydelig kunne se og kjenne stivhet i både nakke, rygg og hofter (til tross for at jeg ble avfeid hos helsesøster og hos fysioterapeuten på helsestasjonen). Etter over to måneder var jeg på barselgruppe der det var en annen fysioterapeut. Uten at jeg engang hadde sagt noe sa hun at hun kunne tenke seg å henvise han til barne fysioterapeut (utrolig hvor enormt forskjellige meninger disse fagpersonene har). Det har jeg vært veldig fornøyd med. Slike fysioterapeuter ser så utrolig mange barn at jeg tror stort sett de raskt ser dersom noe er galt. Hun behandlet ikke gutten min noe, men ga meg gode råd for å få gutten til å lære å snu hodet. Nå er han 4 mnd og til tross for at han er litt treg (innenfor normalen likevel) er han mye bedre og det tok bare et par uker før jeg merket at hodet begynte å forandre fasong, fra å være flatere på ene siden. Men for all del, det er viktig at barnet ditt får behandling dersom det trengs. Jeg fant ut at jeg ville til bunns i det med eller uten hjelp fra helsestasjonen. Heldigvis feilte ikke gutten min noe, men det tok 3 mnd før helsesøster og fysioterapeuten der fant ut selv at de ville henvise han. Dersom du ikke merker noe bedring og barnet ditt er over 3 måneder tror jeg ikke jeg ville slått meg til ro før jeg hadde fått meninger fra flere fagpersoner. Det er bedre å være litt for mye hønemor mener nå jeg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå