Ravna *mamma til to* Skrevet 27. august 2006 #1 Skrevet 27. august 2006 Jeg hadde denne kokeboken, og brukte den masse, men på ett eller annet vis har jeg klart å miste (!) den. Har prøvd å få tak i den i bokhandler og på nettet, uten hell. Den var hovedbok i Bokklubben Mat & Vinglede for noen år siden, men nå har de den ikke til salgs lenger. Det er en stor, innbundet bok med masse flotte bilder, og den heter Indisk!, med utropstegn, skrevet av Sunil Vajayakar (liten beskrivelse bare, det finnes jo så mange indiske kokebøker. Se http://www.bokklubben.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=1330096 ). Men til saken: I denne boken er det en fantastisk oppskrift på kylling tikka masala. Dersom noen har denne boka, kunne de være så inderlig snille å skrive ned oppskriten på masala-sausen? Mannen min elsker denne oppskriften, og har flere ganger ymtet frempå om at det hadde vært godt å få. Skulle gjerne ha overrasket ham, men det er jo ikke så lett, da, uten oppskriften!
laverdi Skrevet 31. august 2006 #2 Skrevet 31. august 2006 Har du sjekket biblioteket der du bor? Hvis det kun er den oppskriften du er ute etter er det jo bare å låne den og ta en kopi? Ellers ser jeg at de har den til salgs på bokklubbene. Kan desverre ikke hjelpe deg, men lykke til:)
Gjest Skrevet 2. september 2006 #3 Skrevet 2. september 2006 jeg har lånt den bort til søsteren min, men skal snakke med a i morra, så kanskje jeg får den tilbake snart!! da kan jeg jo alltids skrive ned tikka masala sausoppskriften til deg! håper du klarer å vente så lenge, da.. hehe klem, klem
Dane Skrevet 3. september 2006 #4 Skrevet 3. september 2006 Jeg har den boken. Masalasaus: 3 ss ghee eller olje 2 løk, i tynne skiver 21/2 cm frisk, skrelt finhakket ingefær 2 hvitløsfedd, pressede 6 kardemommekapsler, helst grønne, lett knuste 2 ts garam masala 2 ts malt koriander 1 ts mild chilipulver (evt paprikapulver) + en knivspiss sterk chilipulver 3 dl kremfløte 2 ss tomatpurè 4 ss varmt vann 1/2 ts sukker 1/2 ts salt Varm ghee eller olje i en stor, tykkbunnet kasserolle. Tilsett løk, ingefær og hvitløk, og rørestek på middels varme til løken er blank og myk. Tilsett krydder og stek i 1-2 minutter til det begynner å dufte. Rør inn kremfløte, tomatpurè og vann. Kok sakte opp, og smak til med sukker og salt. La sausen trekke på middels varme i 10-15 minutter. Håper dette var den oppskriften du var ute etter! Lykke til! ;-)
Ravna *mamma til to* Skrevet 4. september 2006 Forfatter #5 Skrevet 4. september 2006 Tusen hjertelig takk for oppskriften! Det var akkurat den jeg ønsket meg! Laverdi: Ja, jeg har sjekket med biblioteket, men de har den ikke. Jeg har sjekket med flere bokklubber også, men finner ingen som har den til salgs. Hvilken bokklubb er det du har sett at har den? Melder meg gjerne inn for å få kjøpt den. Eller kjøper en brukt bok, dersom noen har et eksemplar de ikke bruker...
laverdi Skrevet 4. september 2006 #6 Skrevet 4. september 2006 Her er linken, helt til høyre i bildet er det en bestillingsboks ser det ut som. (tror det er samme linken som du satt inn?) http://www.bokklubben.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=1330096
laverdi Skrevet 4. september 2006 #7 Skrevet 4. september 2006 Nå så jeg forøvrig det du sikkert har sett for lenge siden, at der står at de ikke har den... Beklager at jeg satte opp håpet ditt til ingen nytte.
Ravna *mamma til to* Skrevet 20. oktober 2006 Forfatter #8 Skrevet 20. oktober 2006 Ingen som har et eksemplar de kunne tenke seg å selge? Nå har jeg lett overalt etter denne boken, og den er ikke å få tak i. Savner boka mi! Hvordan er det mulig å miste en diger bok???
Gjest Skrevet 25. oktober 2006 #9 Skrevet 25. oktober 2006 Dersom du er så heldig og bur i Oslo har dei den på sal på Akademika på Blindern (kanskje litt kronglete og kome seg dit) Såg den der i går!
Ravna Skrevet 25. oktober 2006 #10 Skrevet 25. oktober 2006 Tusen hjertelig! Jeg bor i Oslo, og t-banen går nesten fra stuedøra til Blindern! I morgen skal minsten og jeg ut på tur!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå