krish Skrevet 27. august 2006 #1 Skrevet 27. august 2006 Min gutt på 7 mnd ser ut som om han begynner å miste litt interessen. Jeg ammer før hvert måltid, en gang sent på kveld og tidlig morgen. Sent kveld og morgen drikker han godt, men ellers på dagen super han ofte bare noen skvetter. Spiser godt med grøt og annen mat som han får. Han skal vel trappe ned på melka etterhvert....men trodde ikke han skulle begynne ennå....
Lukasmamma Skrevet 27. august 2006 #2 Skrevet 27. august 2006 samme alder og nesten samme problem. lillegutt vil helst ha melken servert på natta. ammes når han legger seg ca kl 21-22. våkner 1-3 ganger på natten. siste måltid ca 07-08. ammes litt før formiddagsluren ca kl 11. litt før ettermiddagsluren ca kl 15-16. og det var det. er lite interessert på dagtid og må passe det inn før han skal sove. da er han trett og drikker til han sovner. passer inn grøtmåltid et par timer etter at han har stått opp. litt grønnsakmos eller fruktmos med fullkorn før ettermiddagsluren.og litt grøt eller brødskive med leverpostei en til to timer før han legger seg. er en småspist, liten kar så får bare i seg 1/4-1/2 grøtporsjon eller 1/2 skive. men han er aktiv. og STERK (men det trenger jeg vel ikke fortelle ;O) Vil legge til at jeg nok er litt uengig med helsesøster mht nattamming. hun tror han vil drikke mer melk om jeg slutter gi på natten. jeg tror han fortsatt vil drikke lite, pga nysgjerrigheten på dagtid, og at jeg vil miste melken om jeg slutter på natten. velger derfor å være trett, og ha melk til småen.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå