Gå til innhold

Spiser dere sterk mat når dere ammer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har spurt om dette en gang tidligere, men da var jeg så lenge borte fra internett etterpå at jeg aldri fikk med meg om jeg fikk noen svar.

Lurer på dette siden jeg er usikker på om babyen min får litt vondt i magen av det??

Har dere andre restriksjoner ift. mat nå mens dere ammer?

Jeg prøver å unngå løk og hvitløk, samt andre ting som jeg selv far endel luft i magen av....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg spiser egentlig det meste.... hun har ikke reagert på noe...men var veldig forsiktig i begynnelsen..nå er hun 3.5 mnd og tåler iallefall at jeg drikker brus(ventet i 10 uker før jeg smakte på det) og spiser litt løk....

Skrevet

Du må nesten berre prøve deg fram. Og sjølv om babyen reagerer på noko som er sterkt, betyr det ikkje nødvendigvis at den reagerer på andre sterke ting.

Guten vår reagerte/reagerer aldri på noko som helst, har ete det eg har hatt lyst på.

Viss eg åt noko eg sjølv fekk luft i magen av, hendte det at lillegut begynte å prompe (meir enn normalt), men han fekk aldri mageknip. Var/er vel heldig eg...

Skrevet

Det lønner seg å prøve seg fram. Unødvendig å avstå fra div. mat bare "i tilfelle". Mange babyer tåler jo alt. Jenta mi har reagert på sterk mat og kullsyre, men nå som hun er 4 mnd, ser det ut til å gå bedre med kullsyra- reagerer fortsatt på sterk mat.

Spiste reker for første gang i går, men siden jeg drakk alkohol og pumpa meg fram til i dag tidlig, så vet jeg jo ikke helt om hun egentlig reagerer på reker eller ikke. Ikke sett noen reaksjon.

Skrevet

Babyen min har aldri hatt vondt i magen, og av den grunn så spiser jeg alt jeg har lyst på. Både sterk mexe mat, løk, hvitløk..osv... til og meg blomkål! Hun har ikke reagert på noe.

Skrevet

Sterk mat her gav hyling i ett par timar ittepå...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...