Gå til innhold

utslett...HJELP! (eksem?allergi?barnerev??????)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min datter har siden hun var en uke gammel hatt utslett i ansikt, kviselignende utslett, det en kaller barnerev.......har vertfall trodd det var barnerev helt nå...nå begynner jeg bli i tvil! Somme steder har det blitt en gul skurve...spesielt å øreflipper og øyenbryn. I tilegg har hun i dag fått utslett nedover armene..da spesielt i albue-hulen....desse utslettene ligner ikke på kviser! Hele ansiktet hennes kjennes ut som sandpapir, ikke ett område som ikke har prikker.....rødflammete til tider..det kommer og går!

noen som har erfaring med dette, er det bare barne-rev, eller er det eksem?? burde jeg smøre noe på dette, i så fall hva? hva unngår dere av mat dere som har barn med utslett...er det noe som virker hemmende på utslettende, og er det noe mat som gir mere utslett?? hun er i dag 4 uker, og jeg fullammer!

Hvor lang tid tok det for deres barn fikk rev, til det forvant????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tuppa mi var veldig plaget med utslett i hele ansiktet,det spredde seg til armene og brystkassen.helsesøsteren sa jeg kunne smøre med mildison-krem ...kunne bare brukes en uke,men det forsvant hvertfall:)dette sa hs var hormonutslett,mange kalte det også varmeutslett.merket hvertfall at det ble verre hvis det var varmt til tuppa.nå er hun så fin i huden atte...hvis du ikke finner mildison kan du bruke sånn hydrokortison 1% er det vel..

prøv det,eller ta kontakt med helsestasjon...

Skrevet

Tror kanskje jeg ville tatt en tur til helsestasjonen, siden hun har fått gul skurv på utslettet. Men ellers så er utslett veldig vanlig, og årsaken kan være så mangt og ikke så lett å finne tror jeg. Tror jenta mi reagerte på hormoner, varme, et spesielt skyllemiddel og fikk bleieutslett av pampers. Bruk de rådene du får fra helsestasjonen, og trøst deg med at det blir borte etterhvert.

Skrevet

Sønnen min hadde ganske masse barnerev. Han fikk det når han var ca en uke og hadde det til han var kanskje 7-8 uker (husker ikke helt, men hadde det i alle fall på 6 ukers kontrollen). Det endret seg hele tiden, men han hadde generelt masse på den ene siden av ansiktet og oppover i hodet, og litt mindre på andre siden. Innimellom dukket det også opp andre steder på kroppen, spesielt brystet, albuene og knærne.

Nå er han 11 uker og er helt kvitt det... :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...