:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 27. august 2006 #1 Skrevet 27. august 2006 jeg syns jeg finner lite informasjon om spebarn som blir født inn i et hjem der mamma og pappa ikke er sammen. jeg kan ingen ting om spebarn og ønsker meg større forståelse for babyen som kommer. ellers kommer jeg jo ikke til og kunne ta avgjørelser basert på hva som er best for babyen. så er det noen som vet om noen fine steder?
Gjest marie-s Skrevet 27. august 2006 #2 Skrevet 27. august 2006 Helt ærlig så tror jeg ikke det har så mye å si for et spebarn om foreldrene er sammen eller ikke. Les heller bøker om det å ha et spebarn og om hva som er viktig for barnet.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 27. august 2006 Forfatter #3 Skrevet 27. august 2006 tenkte mer på samvær. hvordan dette påvirker barn i en så tidlig alder. jeg vet jo at pappaen må møte babyen mens jeg er der i starten. men jeg vet ikke noe om hvordan og når en opptrapping av samvær er hensiktsmessig ogsåvidere. det må jo finnes noe om slikt.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 27. august 2006 Forfatter #5 Skrevet 27. august 2006 he he... jeg kan godt gå under hysterisk. kunskap er makt vet du. så er det opp til vær enkelt og bruke den kunskapen på en fornuftig måte.
Gjest marie-s Skrevet 27. august 2006 #6 Skrevet 27. august 2006 Men hva står det i bøkene om det å tilpasse seg andre i familien? Søsken, besteforeldre, venner osv. Så lenge man ammer så vil samværet begrense seg automatisk, da sier det seg jo selv at overnatting og annenhver helg er vanskelig å gjennomføre. Ellers så får dere heller ta kontakt med familieværnskontoret når barnet er født, de har nok mer informasjon enn de fleste om slike problemstillinger. Jeg vet ikke helt hvilken type makt man får av å ha kunnskap om dette? Det er greit å vite om rettighetene sine, men ikke ta opp en maktkamp før barnet er født. Barn er jo veldig forskjellig, noen barn trenger mye tilvenning mens andre så og si ikke trenger noe tilvenning i det hele tatt.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 27. august 2006 Forfatter #7 Skrevet 27. august 2006 nei, vi er enige om samvær.. så sånnsett er det egentlig ikke noe problem og ikke noe krangling her heller nå for tiden. kunskap gir altid makt, men det betyr ikke at jeg skal nekte barnefar noe. skal på familiværnkontoret på tirsdag. jeg vil bare vite mest murlig på forhånd sånn at jeg slipper og bruke så mye energi på dette når barnet blir født.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 27. august 2006 Forfatter #8 Skrevet 27. august 2006 men spørsmålet var egentlig om noen viste noe om noen fine internettsider om barn under 1 år og samvær. er det noen som vet noe?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå