Gå til innhold

Saueskinn + varme =????


Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet at det helt sikkert høres ut som et sykt spørsmål for mange, men har sett mange i sommer med saueskinn i vogna til minsten, og vet jo at det er varmeregulerende....... men er det noe jeg skal ta med til spania når vi skal dit på tirsdag liksom......??? Eller er det heeelt insane??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde ikke gjort det. Synest ikke saueskinn var så bra i sommer jeg da. Hadde det i vognen, men måtte fjerne det. Ungen kokte jo...

Skrevet

Ja, jeg syns også det høres litt sprøtt ut, men greit å høre hva folks erfaringer er=) Takk=)

Skrevet

Vi tok det ikkje med til Tyrkia i mai, men kunne egentlig godt gjort det. Men så var det heller ikkje veldig varmt, ca 25 grader.

 

Har du brukt skinnet i vogna her heime i sommar? Det har jo vore veldig varmt her og. Går ut ifrå at temperaturen i Spania ligg rundt 30 grader(?). Viss du ikkje har brukt skinnet i sommar tar du det vel ikkje med til Spania heller.

Skrevet

Går utfra at de som brukte saueskinn i varmen i sommer også hadde saueskinnfell i sin egen seng. Eller?

Skrevet

For å svare på spørsmålet. Tittet for moro skyld etter saueskinnsfell i vognene når jeg var på rivieraen i sommer. Så det ikke en gang. Og jeg går utfra at innbyggere i syd Europa har mer erfaring i å takle varmen enn vi. Ville heller brukt et helseteppe el. i vognen.

Skrevet

Vi har brukt saueskinn i senga til lillen i hele sommer. Det har vært knallvarmt på soverommet men han er den eneste som ikke har vært svett og klam.. Det suger til seg fuktigheten fra kroppen sånn at ikke barnet blir ubehagelig klam.. Det er varmeregulerende..Bruker også det mye på sykehjemmet og hjemmesykepleien, for de som er sengeliggende i varmen..

Skrevet

Vi har också haft saueskinnet i senga till gutten vår i senga hela sommaren,helt topp det:) Vi hade det med till syden (ca 25 grader om kvällen,han låg på det i vogna da och sov SÅ gott!) Ska ha det i sänga helt till han blir stor, det är perfekt!

Skrevet

Jenta vår har hatt det i vogna si i hele sommer, og hun har ikke vært for varm! Skal til Spania selv snart, og da tar vi det med! ;o)

Skrevet

Vi har Nøstbarn sitt lammeskinn, som jo skal være tamperaturregulerende. Jeg trodde som førstegangs gravid at kun det dyreste må være det beste.....men mini kunne ikke sove på det for han akte seg bare rundt i seng og våkna tilslutt. Han har heller ikke hatt det i vogna i sommer, for da holdt han på å smelte bort;) Men jeg har fortsatt et håp om å få bruke det i vogna til høsten! Det funker godt som underlag i reisesenga, men UNDER lakenet!

Skrevet

Vi begynte med lammeskinn i vogna, og så etterhvert at hun trivdes så mye bedre på det enn på lakenet/madrassen i senga at nå blir lammeskinnet flyttet over i senga hver eneste kveld. Blir nok til at vi kjøper et til så vi slipper flyttinga og ikke minst så hun slipper å være fri når det er til vask. Er kjempefornøyd!

Skrevet

Glemte vel kanskje å svare på spørsmålet, men ja, vi ville brukt det i syden også, har satt spesielt stort pris på det de varmeste dagene.

Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen=)=) Men er det rart man kan bli forvirra...hehe... mange forskjellige erfaringer her, så moro å lese!! Er jo verdt å prøve det kanskje, bli et par erfaringer rikere..=) Tusen takk hvertfall

Skrevet

jeg har brukt det helt siden hun ble født i mai..både i sengen og vognen....har ikke alltid hatt det i korgen hennes, og merker at hun da ofte er svett i håret når jeg tar henne opp.... ene venninnen min har en jente på 18 mnd...hun hadde med skinnet til henne da de var i spania i juli..hun sa det var supert...

Skrevet

Jeg skal til Spania nå i september, kommer til å ta med med lammeskinnet. Har hatt god erfaring med det i sommerheten her hjemme.

Skrevet

Det kommer jo an på hvilket skinn en har da... Ikke alle er varmeregulerende. Gå inn på nøstebarn sine sider, der står det om hvordan det virker.

Vi har brukt skinnet både i vognen og i sengen hele sommer og han har ikke blitt for svett og varm.

Skrevet

Det er stor forskjell på skinnene.

Kjøper man en dyr kvalitet av LAMMEskinnende som er varmeregulerende er det flott å bruke selv om det er varmt.

 

Vær obs. på at et er stor forskjell på lammeskinn og sauskinnene.

Skrevet

Vi bruker skinn fra Nøstebarn hele året. Begge ongene begynte tidlig med lange søvnøkter spesielt om natta, men dette kan jo være tilfeldig. Har kjøpt ett skinn til, da vi bruker det både i vogna og i senga. Vi tar det med overalt for da har ongen sitt kjente kjære underlag! Ull undertøy fra Nøstebarn har babyen også på iallefall om natta, og dette regulerer temperaturen veldig godt. Lykke til...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...