mamo82 *2 jenter* Skrevet 26. august 2006 #1 Skrevet 26. august 2006 Jenta mi har blitt så sår! Hun er rød og vablete, og det ser i alle fall vondt ut.. Vasker mest mulig med klut og vann, bruker ikke såpe, minst mulig våtservietter. Smører med Vitapan eller sinksalve, men hun blir ikke bedre. Hjelp!!
Andreas kom 17.Mai 2006 Skrevet 26. august 2006 #2 Skrevet 26. august 2006 Prøv potetmel...det hjalp på min gutt sin såre stump hvertfall..etter 2 bleieskift var han myyyeee bedre
Karin og Johannes Skrevet 26. august 2006 #3 Skrevet 26. august 2006 Hårføner. Funket for oss. Skal selvgølgelig holde en god avstand. Det er ikke for å få mye varme, men bare for å få huden luftet og helt tørr før bleien has på igjen. Men husk at jenter også kan tisse med "stråle" (med fare for støt).
lilen06 Skrevet 26. august 2006 #4 Skrevet 26. august 2006 Dr.Eilertsen`s barnesalve !! Beste jeg har vært borti..fås på apoteket.
HeleneSinMamma=] Skrevet 26. august 2006 #5 Skrevet 26. august 2006 Hvis tulla mi blir sår i stumpen får hun ligge mye i bar-rompa å lufte seg. Elsker det!! Kan ligge kjempelenge å leke å pludre:) Viktig å passe på at hun er helt tørr når du tar på bleien..
M@mm@ til gutt og jente Skrevet 26. august 2006 #6 Skrevet 26. august 2006 Vi brukte Inotyol salve fås på apoteket:gutten ble bra etter 1-2 dager!Nesten ikke vært sår etterpå
mai mammaen til to Skrevet 26. august 2006 #7 Skrevet 26. august 2006 sprut mm på...og la det luft tørke...
Ranveig R Skrevet 26. august 2006 #9 Skrevet 26. august 2006 Luft, luft, luft! Dersom ho berre har tissa er det unødvendig å vaske. Nå ho bæsjar, vask med klut og vatn, og la ho lufttørke. La ho ligge uten bleie så mykje som mulig, så får du heller tørke opp når det skjer uhell... Når baken til lillegut blir litt raud brukar vi salven Unguentum M, som vi fekk tips om på barsel. Apoteket, stor tube, ca 50kr meiner eg å huske. Guten vår er 11 mnd og vi er ikkje halvvegs i tuben enno, så den er drøy. Og kan brukast til det meste; såre rumper, såre brystknoppar, tørre hender (einaste som fungerar for meg).
Blomman Skrevet 26. august 2006 #10 Skrevet 26. august 2006 skriver under Ranveig R på LUFT ja. Ammer du er et par spruter med morsmelk supert. Er babyen veldig sår er inotyol bra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå