Gå til innhold

Er det mulig? Et spørsmål om mat...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva skjer? Lillegutt på 3,5 mnd har sovet natta gjennom i en måneds tid nå. Han har fått pupp + ei lita flaske (ca 165ml) mme før vi har lagt han, og da har han vært storfornøyd. (Uten mme har det bare vært vræling og styr...)

Men nå, for fire dager siden lærte han seg å snu seg fra rygg til mage. Og siden da har han vært et matvrak! Før han har lagt seg, har han spist over 300 ml mme, i tillegg har han hunget i puppen både før og etter. Og han våkner om natta og skal ha mat igjen!

Jeg ser jo at han bruker mye energi nå, men kan det virkelig være så stor forskjell? Han er lang for alderen, kan det ha noen betydning? Noen med lignende erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke erfaring,men kan høres ut som om gutten din trenger noe mer mat enn melk snart. Ville hørt med HS om evt innføring av noe fast føde.. 300ml MME er mye..

Skrevet

Ja, vi synes det er fryktelig mye i grunn... Skal jo helst vente til han er minst fire mnd før han får fast føde, men han er jo skrubbsulten, stakkar :-( På dagtid får han pupp ca hver tredje time, og det virker som han er fornøyd med det. Men på kveldene har det blitt et salig styr...

Skrevet

hei

jeg vet ikke om 300 ml er for mye, men da gutten min var rundt 3 mnd begynte han også plutselig å spise myye mer. Han hadde da sovet 6-7 timer sammenhengende på natta men begynte å våkne hver 3. time for mm.

Skrevet

For det første er det veldig vanlig med økedøgn i den alderen, akkurat som du selv sier grunnet økt aktivitetsninå og vokst. Så jeg ville prøvd å se ann ett par dager først for å se om det roer seg... Litt tidlig m grøt enda kanskje, selv begynte vi m grøt ca 4,5mnd.

For å være helt ærlig tror jeg dette blir svaret fra hs også... jeg spurte siden jeg opplevde litt det samme seg deg akkurat i den alderen.

Skrevet

Gi han litt grøt på kvelden du..trenger jo ikke lage den så tykk og stor mengde..Jeg fikk beskjed på hs om at jeg fint kunne gjøre det, ettersom han "ba" om det selv..

Skrevet

Takk for svar! Jeg venter nok og ser det litt an. Fortsetter han slik over helga også, tar jeg meg vel en tur på helsestasjonen og hører med helsesøster.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...