pops;) Skrevet 26. august 2006 #1 Skrevet 26. august 2006 Min datter på snart fire år sutrer/griner masse hver dag for alt mulige greier. Unger rundt henne har begynt å kommentere at hun griner hele tida. Hva skal jeg gjøre? Jeg har prøvd å fortelle henne at hun ikke må sutre/grine for alt, at hun må heller fortelle hva som er i veien-slik at jeg kan hjelpe henne o.l. Men det virker ikke som hun (vil) skjønne det.
oslojente80 Mina f 07.09.06 Skrevet 27. august 2006 #2 Skrevet 27. august 2006 Stedattern min på 3 1/2 år har tildens å gjøre det samme i perioder. Men vi prøver å overse det og sier akkuratt det samme som deg at hun må fortelle hva som er i veien osv... Synes faktisk det har blitt litt bedre nå. Hun blir storesøster i september, så spørs litt hvordan ting blir da
Anonym bruker Skrevet 27. august 2006 #3 Skrevet 27. august 2006 4-åringen min har holdt på med dette også. Lurer på om det er effektivt i barnehagen?? Vel, jeg har gitt ham beskjed om at "sutrestemme hører ikke mamma og pappa". Uansett hvor mye han piper hører vi ingen ting. Det har hjulpet )
fire i familien Skrevet 31. august 2006 #4 Skrevet 31. august 2006 Hun føler nok at på et eller annet vis så gir dette henne "fordeler", eller i starten så gjorde det det,,,, etterhvert blir sånt en vane. Og ofte så legger vi foreldre ikke merke til det før det har blitt en vane. Et veldig godt tips er det som blir skrevet over her. Ikke reager på sutring. Vær konsekvent på at barnet kun får det hun vil hvis hun snakker med "skikkelig "stemme. Vi har en jente som i perioder er veldig sint og sutrete. I de periodene må vi være bevisst på akkurat dette. Det er det eneste som har hjulpet oss. Har prøvd å snakke med henne om det slik som du, men det hjelper i ca 4 sek. Men det å ikke bli hørt uten å snakke med "skikkelig" stemme, DET FUNKER :-) Når hun begynner å sutre overhører vi henne helt til hun snakker skikkelig. Noen ganger minner vi henne på med å bare si `skikkelig stemme`. En annen ting som jeg har opplevd er at foreldre ubevisst snakker i en litt stakkarslig, sutrete tone til barna sine , og da vil barna kopiere den tonen. Sier ikke at dette gjelder dere, men at noen gjør dette. Har snakket med foreldre i barnehagen der jeg jobber om akkurat dette, og de har ikke lagt merke til at de gjør dette før de blir gjort oppmerksom på det. Og kort tid etter at foreldrene begynner å snakke men vanlig stemme og krever at barna skal gjøre det og, så har dete bedret seg. Oj , masse rot her nå. Håper noe av dette var forståelig for deg. Håper dere får en mer hyggelig hverdag :-) Lykke til
Madeleine1 Skrevet 4. september 2006 #5 Skrevet 4. september 2006 samme her. min blir 4 i februar og jeg blir gal over suttringen hennes. mener jeg bokstavelig talt river meg i håret. har prøvd alt men hver eneste dag skjer det. suttre suttre. i bgynnelsen trodde jeg hun var lei seg for noe og gav henne oppmeksomhet men nå gjør hun det hele tiden, og helt uten grunn enkelte ganger. spør jeg henne hva som er galt svarer hun ikke. jeg setter meg ned med henne og forsøker ta henne på fanget for g snakke med henne men nei. men overser jeg henne har hun en tendens til og gi seg. rare unger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå