Gå til innhold

hvor lenge har dere tenkt og amme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

"Rart" som i "uvanleg" kan eg gå med på. Men EKKELT?

Når det er sagt så kunne eg ikkje sjå for meg at eg skulle orke å amme guten vår i eit heilt år, då han var liten. Men no er han vel 11 mnd og problemet no er å sjå for meg at eg skal slutte ein gong. Virkar heilt "alien" å ikkje skulle amme han, når han trivs så godt med det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel....når en unge har sluttet med bleie, snakker i hele setninger og kan kle på seg selv, synes jeg personlig det er på tide å slutte med amminga. For meg er amming noe som hører babytiden til.

Skrevet

Personlege meiningar er sjølvsagt bra å ha, poenget mitt er at det er unødvendig å angripe dei som meiner noko anna enn ein sjølv.

Skrevet

nei det er sant .

Om det fungerer for henne er jo det bare bra :)

Skrevet

Ja, ikkje sant?

Det er viktig å huske på at det som stemmer for ein sjølv ikkje alltid stemmer for alle andre. At det faktisk veldig sjeldan stemmer for ALLE andre :o)

Skrevet

Jeg har tenkt til å amme så lenge lillegutt har lyst og det er melk der.syntes det er så kos jeg:)han er 10mnd nå,men føler meg nesten presset av sambo til å slutte når han er 1år da.han syntes at det er så dumt at svære ungen skal ha pupp.men,men...

Skrevet

Skriver under på denne jeg... jeg ammer så lenge han trenger det.

Skrevet

Takker for støtte :)

Jeg hadde heller ikke sett for meg å amme ut over ett år, men når jenta var året, ville hun jo enda knapt ha vanlig mat. Og etter at jeg oppdaget at det faktisk fantes noen som ammet lengre enn til året, og at det var noe som heter selvavvenning, fant vi ut at det var veien vi ønsket å gå.

Og jeg ser ikke for meg at Storesøster har tenkt å slutte med det første heller. Ser nesten for meg at Litja slutter før søsteren :o

Skrevet

Trist å se at det også blant oss mødre er fordommer mot å amme småbarn, og at en pappa presser på for at sønnen ikke skal få melk etter fylte ett år.

En bekreftelse på at amming av småbarn er vår tids tabu - se dette innlegget:

http://www.dinbaby.com/forum/thread/6087147

Skrevet

Før jeg fikk babyen, var jeg fast bestemt på å ikke amme en dag lenger enn jeg "måtte" (tenker på minimum anbefaling). Nå som babyen har kommet, og jeg faktisk synes dette er koselig og enkelt, kommer jeg nok å amme frem til babyen er 10 mnd. Jeg skal begynne å jobbe da, og hvis babyen vil ha pupp frem til det, skal hun få.

Jeg har flere venninner hvor babyen ikke vil ha bryst så lenge som opp mot året, og så har jeg andre venninner som har ammet frem til 1,5 år.

Skrevet

Jeg fullammet til han var seks måneder, men allerede da hadde jeg ikke følt meg komfortabel med det i ca to måneder (ulike årsaker).

Ammet han til han var 8 mnd og skulle ønske jeg hadde sluttet mye tidligere. Nå har vi det mye bedre!

Skrevet

Eg ammer enda og datteren min er 17 mnd i dag.

Me tenkte me skulle trappe ned litt nå, men ellers så ser det ut til at eg fortsetter.

For noen dager siden sa eg til meg selv at eg skulle kaste inn håndkle og gi opp etter store bitesår... men så har eg nesten ikke ammet på to dager og såret er grodd nå. Så i dag tidlig ammet eg og det gikk bra.

Så da blir det nok noen måneder til med amming på meg ja. Ammer offentlig som hjemme. Bryr meg ikke om at andre mener at hun er for stor - har fått komentarer siden hu var rundt 10 mnd om at eg burde slutte. Men her er det eg og snuppa som bestemmer det. ;)

Skrevet

Det er vel greit å synes det er rart, men anonym som synes det er ekkelt?????!!!??

Amming er ikke ekkelt - det er det mye annet som er - skal ikke nevnes her!

Skrevet

Her ikke satt noen sluttdato :) Guro ammes enda, er 7 1/2 mnd. Hun spiser "vanlig" mat i tillegg, og får pupp etter måltidene og når det behøves ellers.

Det trappes vel ned av seg selv tenker jeg, nå som pappan skal ta over permisjonen. Da blir det jo slutt på puppen på dagtid.

Skrevet

Jeg synes at grensen for når det er "ekkelt" å amme, går på om barnet kan huske det når det blir stor. Det er et barndomsminne få ønsker å ha, tror jeg. Jeg synes at 1-2 år er passe.

Skrevet

Håper å kunne amme henne til hun er rundt 1 år. Om hun vil slutte før er det hennes valg så den som lever får se. Alle har sine egene meninger og da syntes jeg de skal gjøre hva de vil. Morsmelk er sundt og godt men det er så mye bra næring i norsk mat så jeg tror nok ikke att de som slutter tidligere får noe sykere barn enn de fortsetter til ungen er 3 år. Må si jeg ville reagert om en unge hadde brettet opp genseren og spurt etter puppen, men det er meg.

Selv fikk jeg morsmelkerstatning og var nesten ikke syk i barndommen.

Skrevet

Han er snart 7 mndr, og fullammes.

Kommer til å amme til han blir ett år, eller så lenge det går. Lenger enn ett år kommer det ikke til å bli.

Skrevet

6-8 måneder tenkte jeg får holde for meg og snuppi.

Storegutt ble fullammet 7-8 måneder,og ammet frem til 10 måneder.

Har slitt med amminga fra dag 1 denne gangen,og ammer 1-2 ganger i timen (jepp !). Tar på det da når en i tillegg har hus å ta seg av,+ 2 andre unger...... Så jeg kommer nok til å slutte amminga når vesla har kommet skikkelig i gang med fast føde... (selvfølgelig noen måneder til og fra.....)

Skrevet

skal prøve å holde på til iallefall eitt år, men må sjå det an eventuell biting og andre problemer som kan dukke opp. Er litt viktig for oss å få i ho godt med antistoff, i og med at pappaen er på sjukehus og det kan medføre at ho kan få i seg litt "bugs"...

Må berre seie at det er utrulig sterke følelsar rundt amming og når og kvar og kor lenge!

Skrevet

Jeg ammer så lenge det er etterspørsel.

Storebror ble ammet til han var var 23 mnd. Da ville han ikke ha mer. Da var jeg drøyt 5 mnd på vei med lillesøster, så jeg regner med at puppene var helt uttørket *ler*

Jeg håper lillesøster vil ha pupp minst like lenge som storebror. Storebror har stått imot mange runder med omgangssyke og forkjølelse sitt første år i barnehagen, og det tror jeg er fordi han ble ammet så lenge.

Skrevet

Hadde store planer å amme til han ikke ville ha mer, men så er realiteten sånn at jeg har ikke nok. Og jeg har prøvd det meste av gode råd, og det fungerer ikke. Lei meg for det.

Skrevet

Jeg slutter dersom jentungen begynner å bite når hun får tenner! Uansett ikke lenger enn til hun blir året.

Skrevet

Med første sluttet jeg da hun var 6 mnd, da ville hun ikke mer..

Nå er yngstejenta mi 10 mnd, og jeg kommer til å slutte nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...