Gå til innhold

Andre enn jeg som har atopisk eksem?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva reagerer dere på og hva holder dere dere unna?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

-Sitrusfrukter, spesielt jordbær, appelsin, eple og pære - vel egentlig alle sitrusfrukter hehe..

-Vaskemiddel og tøymykner til klær, bare Blenda Sensitive som gjelder.

-Nøtter

-Spesielt parfymerte hygieneartikler

-Syntesiske klesstoffer/ull direkte på kroppen

 

Men, huden er MYE bedre på sommeren - så da reagerer jeg lite. Men om jeg først har reagert på et eller annet, så reagerer jeg på alt... Får utslett på halsen, oversiden av albueleddet.

Bryr meg ikke så mye om det lenger - er sjelden jeg får noen kriser da jeg er ganske vant til å holde meg unna ting og tang :)

Var MYE verre da jeg var lita.

 

 

Hvorfor lurer du?

Skrevet

Huff, dette holder jeg også unna min sønn men han får fremdeles eksem.....

 

Hva gjør du hvis du først får et skikkelig utbrudd ?

Skrevet

Smører med f.eks. hydrokortison (reseptbelagt) el. apobase.

Da jeg var liten hadde jeg bandasjer over, slik at jeg ikke fikk klødd og klort på det :)

Husker jeg badet i et slags rødt fargebad flere ganger i uken også. (vet desverre ikke navnet) Og så er det visst sånn at jo mindre fargestoffer det er i klærne, jo mindre reagerer man. Kanskje lurt med hvite, myke klær hvis det klør f.eks.

 

Kan jo hende han reagerer på melkeprodukter? Du har vel sikkert prøvd det meste :)

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...