Gjest Skrevet 26. august 2006 #1 Skrevet 26. august 2006 snuppa mi spiser godt, er glad i mat. Men hver gang jeg kommer med ei flaske med mme i til henne så vil hun ikke drikke stort. Dette gjelder vann også.. Noen tips til hva jeg kan gjøre
*·.·»¦«´¨`ellapia´¨`»¦«·.· * Skrevet 26. august 2006 #2 Skrevet 26. august 2006 Ella nekter plent på mme...hun biter igjen og om vi fåt lurt inn noe spyttes det ut...så det har vi slutta med:o) Vann derimot går ned på høykant...en 100-150 ml pr måltid. I starten ville hun ikke ha, men jeg blanda litt eplejuice i vannet, og tok i mindre og mindre for hver gang, helt til det bare var vann igjen. Gikk overreakende bra. Kan vel blande i hva som helst hun liker. Lykke til:o)
Gjest Skrevet 26. august 2006 #3 Skrevet 26. august 2006 Her har vi prøvd med vann og eplejuice og det meste. Hun drikker fortsatt like lite..
*·.·»¦«´¨`ellapia´¨`»¦«·.· * Skrevet 26. august 2006 #4 Skrevet 26. august 2006 Du har prøvd å gi fra flaske, kopp, tutkopp, med sugerør osv og?? Har ikke så mye klokt å komme med, men må jo spørre;o)
Gjest Skrevet 26. august 2006 #5 Skrevet 26. august 2006 Ja prøvd alt men drikker ikke stort.... Hun har i dag drukket en flaske på 100 ml med mme.
Anonym bruker Skrevet 26. august 2006 #6 Skrevet 26. august 2006 hvor gammel er hun da? og hvor mye og hva spiser hun?
Gjest Skrevet 26. august 2006 #7 Skrevet 26. august 2006 Hun er 9.5 mnd og har 4-5 måltid pr dag. Hun spiser masse mat og det er bra, men jeg syns hun drikker for lite..Spiser grøt til frokost, 2 skiver til lunsj, middag og grøt til kvelds. Hun har drukket en flaske på 100 ml i dag, prøvde å gi henne flaske til kveldsmaten nå, drakk 5 ml. Og ja jeg vet det er væske i grøten og sånn
*·.·»¦«´¨`ellapia´¨`»¦«·.· * Skrevet 26. august 2006 #8 Skrevet 26. august 2006 Var kanskje ikke så mye drikke nei..men kanskje nok? Ella drikker mer av en tutkopp vi har (en sånn helt vanlig en) enn aventkoppene, der må hun suge mer. Huden er ikke tørr, hun gråter med tårer, tisser godt??
Gjest Skrevet 26. august 2006 #9 Skrevet 26. august 2006 Ja hun har bløte bleier, og huden er ikke tørr eller noe sånt. Hun er ikke dehydrert. Bare lurte på om noen hadde noen tips;=)
Gjest Skrevet 26. august 2006 #11 Skrevet 26. august 2006 Nei det vil æ ikke gjør. Men skal prøve å blande ut eplejuice igjen...
*·.·»¦«´¨`ellapia´¨`»¦«·.· * Skrevet 26. august 2006 #12 Skrevet 26. august 2006 Jepp:o) Nei, har ikke flere tips enn det her jeg i alle fall...men ville prøvd en helt vanlig tutkopp istedenfor flaska...og gi vann før hun blir mett på mat...men ikke så mye at hun blir mett på vann igjen da...hihi, lett:o)
Gjest Skrevet 26. august 2006 #14 Skrevet 26. august 2006 Hu drikker lite mye med tutkopp og flaske. Vi får fortsette og prøve oss fram;) Tusen takk for hjelpa:)
skimre Skrevet 26. august 2006 #15 Skrevet 26. august 2006 hei hei! husker det var en diskusjon her for en tid tilbake siden ang vann med smak... og der var det ei som hadde funnet ut at Bonaqua "Forest Berries" ikke inneholder noen farlige E-stoffer og er trygg å gi til småttisene, kanskje du kan prøve den? her er linken forresten: http://www.dinbaby.com/forum/thread/5448957
Ranveig R Skrevet 26. august 2006 #16 Skrevet 26. august 2006 Viss du kokar litt frukt (f.eks. eple, pære eller mango) i litt vatn, kan du avkjøle vatnet og gje jenta det som "saft". Sunn og god saft vel å merke, uten sukker og tilsetningsstoff. Kanskje det er på tide å droppe heile flaska og gje ho drikke frå kopp? Vanleg "voksenkopp" er ofte veldig spennande, til tross for at det kan bli litt søl. Guten vår drikk meir enn vanleg viss han får drikke av ei vanleg Olden-flaske med drikkekork på, eller frå koppen/glaset eg sjølv drikk av. Når ho no nærmar seg 10 mnd kan du etter kvart begynne å gje ho litt yoghurt. Så viss ho ikkje vil ha mme lenger, kan du f.eks. prøve å blande ut yoghurt med litt vatn og sjå om ho er interessert i å drikke det.
Kaos 69 Skrevet 26. august 2006 #17 Skrevet 26. august 2006 Jenta mi vil heller ikke ha mme lenger, men er glad i vann. Jeg er ikke bekymret for dehydrering, men hvordan i alle dager skal jeg få i henne kalsium? Hun er kjempelei av grøt også, så å satse på at hun får det i seg ved å blande grøt med mme nytter ikke. Hun er 9 mnd. Noen som har gode råd?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå