HTC Skrevet 26. august 2006 #1 Skrevet 26. august 2006 Hun er veldig glad i å "lese" samt å bli lest for. Er det noen som kan anbefale bra bøker? Hun skal bli storesøster, finnes det bra bøker på markedet tilpasset hennes aldersgruppe? Takker for svar.
Snuppy Skrevet 26. august 2006 #2 Skrevet 26. august 2006 Jenta mi liker veldig godt Postman Pat bøker og bøker om Mummitrollet.
Lille Skrevet 26. august 2006 #3 Skrevet 26. august 2006 jeg h older en knapp på Kari Grosmann sine barnebøker. De er en hit her i heimen. Hun har også en lydbok som vi akkurat har fått gjennom bokklubben, lillesøster.... (går på butikken, på do, i barnehagen osv.) Ellers er Mumibøkene en slager.
Gjest Skrevet 27. august 2006 #4 Skrevet 27. august 2006 Fortiden er "muldvarpen som ville vite hvem som hadde bæsjet på hodet hans" en slager her i huset. Byggmester bob blader. Av og til har hun faktisk ro i rompa til å sitte på fanget og lese et disney eventyr (illustrert). Snuppa er 2år og 4mnd.
ekogm Skrevet 27. august 2006 #5 Skrevet 27. august 2006 Gutten vår ( 29 mnd ) liker godt " vrimlebøker ", ellers er allslags bøker der man kan løfte opp luker populære. Faforitten i snart et år er en bok om dyrene i Noahs ark der små dyrefigurer er montert i permen slik at de gynger når man vipper boken frem og tilbake.
C Skrevet 27. august 2006 #6 Skrevet 27. august 2006 Hei. Har en datter selv på 2,5 år, og som er glad i bøker. Geitekillingen som kunne telle til ti, Thomas og Emma bøker, Karsten og Petra bøker, bøkene til Go`boken bokklubb, Ole Brumm bøker osv er flere gode valg
Mandalas Skrevet 28. august 2006 #7 Skrevet 28. august 2006 Ang at hun skal bli storesøster vil jeg anbefale "I magen bor en baby"
furia Skrevet 28. august 2006 #8 Skrevet 28. august 2006 Peppa Gris er en sikker vinner her for tiden. Ellers er Tassen helt konge!
Anonym bruker Skrevet 28. august 2006 #9 Skrevet 28. august 2006 Muldvarpen er en vinner her i huset også. Mor var litt prippen i begynnelsen (ang. bæsj og sånn...) Men har innsett at det er veldig moro for gullungen :-)
Stirra ner 32+5 Skrevet 29. august 2006 #10 Skrevet 29. august 2006 Her er Emma og Thomas bøkene populære, Charlie & Lola, Mummi og Albert Åberg. Den store barnesangboka 1 og 2 er også favoritter, men de krever litt innsats fra mor og far ;0) Vil også anbefale "i magen bor en baby" som en annen her foreslo. Den har jeg tenkt å kjøpe til min datter når nyheten om babyen kan slippes løs...
BusteLurva Skrevet 30. august 2006 #11 Skrevet 30. august 2006 Sønnen som nettopp fylte to er hekta på bøker, mange av disse har andre nevnt, men Luddebøkene står ikke her, så da vil jeg tipse om dem. Luddebøkene er humoristiske og byr på små overraskelser, morsomt å lese også. Thomas og Emma er også strålende bøker. Vi har forøvrig Emma og Thomas på lydbok, og gjenkjennelsesgleden er stor når han hører bøker han kan fra før av. God Bok!
Gjest Skrevet 30. august 2006 #12 Skrevet 30. august 2006 Her er Tassen en vinner. Men også Thomas og Emma, Albert Åberg og Mummi. "God Natt Albert Åberg" er koselig å lese på senga ) Jeg ble veldig inspirert at BusteLuvas anbefaling og har nå bestilt Ludde-bøker på Bokklubben. Ludde ser ut som en artig skrue!! Vi er veldig glad i bøker. For de som ikke har tenkt tanken: Ta en tur på biblioteket. Et eldorado av bøker for de små - bøker er jo så dyre.
Gjest Skrevet 30. august 2006 #13 Skrevet 30. august 2006 Vrimlebøkene er toppers her også (sommervrimlebok, høst-, vinter-, vår-) Ellers så er Thomas og Emma populære. Der finnes det jo "Emma skal bli storesøster" som passer fint for deres situasjon.
Gjest Skrevet 30. august 2006 #14 Skrevet 30. august 2006 Astrid Lindgren sine bøker er veldig populære hos min datter på 2 år. ("Jo visst kan Lotta sykle" er den absolutte favoritten akkurat nå.) I forbindelse med at datteren din skal bli storesøster kan jeg anbefale boken "Jeg vil også ha et søsken" - den brukte vi da datteren vår ble storesøster for litt over 2 mnd siden. Kari Grossmann sine bøker er også her en skikkelig slager!
May36 Skrevet 6. september 2006 #15 Skrevet 6. september 2006 Hos oss er fremdeles pekebøker interessant, bøker med masse tegninger fra barnehage, natur, by, av ting etc. Men bare interessant for en liten stund, de må byttes ut etterhvert. Molly er kjempemorsom, det er en bok som blir et hus med møbler etter å ha åpnet den, flere rom er det der også. Den er kjempeartig. Bilbøker av alle slag er en hit. Postman Pat er veldig morsomt. Har så vidt vist interesse av å bli lest for, liker best å "lese" for oss.
Mamma til godjenta & lillebror Skrevet 6. september 2006 #16 Skrevet 6. september 2006 "Emma og lillebror" falt virkelig i smak hos storesøster på 2 år her da hun fikk en lillebror i sommer, og hun drar den boka frem hele tiden, er absolutt å anbefale )
Bia-liten Skrevet 6. september 2006 #17 Skrevet 6. september 2006 Mamma Mø! Har nettopp startet med disse og vår tulle blir to til jul. Vi har snart lånt oss gjennom hele serien på biblioteket. Barnediktene til Andre Bjerke. Særlig hvis man leser litt rytmisk. Når jula nærmer seg er juleboka "I stallen" av Astrid Lindgren fin.
Anonym bruker Skrevet 6. september 2006 #18 Skrevet 6. september 2006 Jeg vil spesielt anbefale Grossmann sine bøker om "Lillesøster".Utrolig bra tegninger og ikke minst aktuelle tema som jeg regner med kanskje kan hjelpe også deg i de forskjellige situasjoner...Min datter på snart 3 elsker de bøkene, sluker alt (kan gjenfortelle hver side og hvert ord) så de er fengende for barna og i tillegg lærerik.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå