secret Skrevet 26. august 2006 #1 Skrevet 26. august 2006 ville bare høre om noen hadde noe synspunkt på dette. min kommende manns niese, 12 år, var brudepike i fjor, og nå har de funnet på at hun skal bruke denne kjolen i vårt bryllup også, selv om hun ikke skal være brudepike hos oss. det er en typisk hvit brudepikekjole, ingen kommer til å være i tvil om hva slags kjole det er. jeg følte ikke jeg kunne si nei, når de satt der tre generasjoner, jenten selv, min kommende svigerinne og kommende svigermor og sa at det passte veldig godt at hun brukte kjolen i bryllupet, måtte jo bruke den når hun første hadde kjøpt den. kjenner jeg ikke liker dette i det hele tatt, er jo tross alt bare bruden som skal være hvit i et bryllup,men for min egen del har jeg bestemt meg for bare å ignorere det og kose meg i dagen min. hadde de sagt dette til min forlovede uten at jeg var tilstede hadde jeg bedt han si tilbake at hun ikke burde bruke den, men jeg blir feig når de sier det direkte til meg. ville bare høre hva dere andre synes om dette, om det bare er jeg som er snerpete?
Kristin! Skrevet 26. august 2006 #2 Skrevet 26. august 2006 Ja, du er nok litt snerpete. hun er jo bare 12 år da. Noe annet om en veninne hadde kommet i DEN flotte hvite kjolen osv.
Stratos med 3 barn Skrevet 26. august 2006 #3 Skrevet 26. august 2006 Du, hun er bare 12 år! Ingen tar feil av dere! Hvorfor ikke bruke henne som brudepike da? Min var 11 år og niesa til min mann, hun leste dikt og greier ) Forstår jenta godt jeg! Tenk deg hun er stolt av kjolen a og å kunne få lov å bruke den på nytt er sikkert kjempe stas! Ja, jeg beklager, men jeg synes du er snerpete her gitt! Kan samtidig fortelle at jeg selv har vært invitert i et bryllup der brudeparet hadde sterke meninger om hva folk skulle ha på! Det var galla! Ikke bunad, ikke rød kjole og ikke hvit kjole! Vel, du må ha spesielle venner hvis du tror folk har råd til å kjøpe ny kjole bare for din skyld, tenker jeg da og kom i bunaden min (og jeg var ikke den eneste)....
Loyloy Skrevet 28. august 2006 #4 Skrevet 28. august 2006 Jeg er helt enig med dere! _ og bare som en kommentar; Bunad er faktisk "akseptert" som Galla antrekk
Anonym bruker Skrevet 28. august 2006 #5 Skrevet 28. august 2006 Tenk deg så lei seg hun jenta blir dersom dere sier at hun ikke får ha kjolen på seg! Hun har sikkert gleda seg kjempemasse til å pynte seg,og hun er sikkert supergira over at hun kanskje "ligner" litt på deg,småjenter finner ofte idealer de ser opp til innen familien,og da kan du være stolt over å være den hun vil ligne:-)
Maud Skrevet 28. august 2006 #6 Skrevet 28. august 2006 Her er det visst ikke mye støtte å hente. Jeg er enig med de andre, dette får du bare leve med! Jenta har en flott kjole hun nesten ikke har brukt og som hun har lyst til å pynte seg i. Det er ingen som kommer til å ta feil av deg og henne uansett. Må dessuten si at jeg synes rart at du forventer at forloveden din skal si ifra, mens det er greit at du blir for feig.
Gjest Skrevet 28. august 2006 #7 Skrevet 28. august 2006 Skjerp deg litt... Hun er bare tolv år, og hun kommer i nydelig kjole for å pynte seg for DEG!! Det er DU som er den ubestridte dronninga denne dagen, og da er det vel ikke noe skjønnere enn unge jenter som står i kirken og måper beundrende etter deg der du så flott og stolt bærer din kjole?? en tolvåring som pynter seg for deg må jo være en nydelig gest. Gled deg over at hun ser på deg som en flott dame denne dagen- hun er overhodet ingen konkurrent. La hormonene få fred, nå- og gled deg til å se alle de andre også som kommer for DIN skyld! Lykke til, jeg er sikker på du får en nydelig dag!!
hadabeautifulbabyboy;) Skrevet 28. august 2006 #8 Skrevet 28. august 2006 jeg synes det er snodig at så mange mener dette er ok! Jeg er ikke snerpete eller sytete, men hadde det vært ønsket at hun skulle bære denne kjolen, hadde hun blitt spurt om å være brudepike-noe hun tydeligvis ike er blitt spurt om. Jeg skal ha 2 brudepiker til mitt bryllup, men synes ikke det er rett at andre jentebarn skal bære hvit brudekjole. JEg mener faktisk det er uakseptabelt, og det er faktisk noe med at det skal være en helhet i ett bryllup. Du har min fulle støtte, og det er ikke feil å si ifra på en måte!
hadabeautifulbabyboy;) Skrevet 28. august 2006 #9 Skrevet 28. august 2006 på en fin måte, skulle det stå
Gjest Skrevet 29. august 2006 #10 Skrevet 29. august 2006 det er din dag og du bestemmer. hun er ikke brudepike så da syns jeg det blir feil å gå i brudepike kjole. fine klær til en 12åring er ikke så dyrt
Gjest Skrevet 29. august 2006 #12 Skrevet 29. august 2006 Ja, beklager, men mitt syn er at du nok er litt snerpete her. En 12-åring er et barn, og et barn i hvit kjole konkurrerer overhodet ikke med bruden i et bryllup. Dette synes jeg er å lage problem av noe som virkelig bare er en bagatell. La henne være brudepike, da vel? Hadde jeg vært 12-åringens mor ville jeg handlet likedan som din kommende svigerinne.
englegull Skrevet 29. august 2006 #13 Skrevet 29. august 2006 Så mange snerpete SVAR du har fått! Jeg ville synes det var rart om en som ikke var brudepike kom i brudepikekjole ja... Jeg ville ikke likt det, men hadde nok ikke gjort noe nummer av det. Skal dere ha brudepiker i det hele tatt?
Stratos med 3 barn Skrevet 29. august 2006 #14 Skrevet 29. august 2006 Ja, jeg vet at det er akseptert som galla antrekk, men nå var ikke denne bruden som "alle andre".... ) det ble faktisk gitt ettertrykkelig beskjed om at HUN ikke syntes det var et galla antrekk og derfor skulle ingen bære bunad.... Ja, hun var dansk da, så...., men hadde nå bodd her i mange år å giftet seg med en norsk mann, så.....!??! HeHehe - mye rart!
Anonym bruker Skrevet 31. august 2006 #15 Skrevet 31. august 2006 syns ikke du er snerpete. hadde hun vært 5 år,men 12 år er ikke så lite altså! Syns foreldrene hennes bør akseptere at hun IKKE er brudepike i dette bryllupet, og d derfor vil være feil å bære brudepikekjole. D er jo 12-åringen som sannsynligvis må svare for seg?
Anonym bruker Skrevet 1. september 2006 #16 Skrevet 1. september 2006 Jeg synes ikke du er snerpete. Man legger mye tid og penger i å finne klær til brudeparet og brudepiker og svenner. En jente i en brudepikekjole fra et annet bryllup vil jo nødvendigvis skille seg ut (med mindre du skal ha brudepiker med like kjoler) og hun vil jo bli tatt for å være brudepike uansett om hun er det eller ikke hvis hun går i en typisk brudepikekjole. Og argumentet om at hun må bruke kjolen når hun først har kjøpt den er jo helt teit. Det er vel brudeparet hun var brudepike for som har betalt for kjolen. Er ikke sikkert de heller synes det er så kult at hun bruker den i ditt bryllup også... Det blir ikke helt det samme, men jeg var forlover i et bryllup der brudens niese var brudepike. Søsteren hennes hadde en brudepikekjole hun hadde brukt en gang tidligere, som denne lillle jenta fikk låne i stedenfor at de kjøpte ny. Det viste seg imidlertid på dagen at denne kjolen og brudekjolen var i to kremnyanser som så helt for j***** ut sammen. Og siden hun var brudepike måtte hun jo med på bildene og greier, og det så virkelig ikke bra ut. Jeg synes det er brudens privilegium å si at hun synes dette er problematisk.
tigergrrrl Skrevet 1. september 2006 #17 Skrevet 1. september 2006 Jeg synes ikke at du er snerpete i det hele tatt. Det blir jo fort spørsmål om hun er brudepike, og det kan jo etterhvert være slik at du føler at hun må få være det, selv om du ikke har noe forhold til henne og ikke hadde tenkt å be henne være det. En 12 åring er faktisk ganske stor. Det hadde vært annerledes hvis det var en 7 - 8 åring, synes jeg.
mayaya Skrevet 2. september 2006 #18 Skrevet 2. september 2006 Ser det er mange ulike svar her, men jeg synes det er opp til deg og mannen din å betsemme dette, dere må følge deres magefølelse og si ifra. Personlig hadde ikke JEG syntes det var noe kult med en "liksom-brudepike" i mitt bryllup, så jeg synes det er helt ok å si ifra!
Gjest Skrevet 2. september 2006 #19 Skrevet 2. september 2006 Kjenner igjen det med å bli feig når de sier ting til deg direkte... Det blir jeg å. Jeg ville bedt mannen din om å "ordne" opp i det jeg. Vil dere ikke at hun skal ha den på seg, så syns jeg ikke hun skal ha den på. Det er jo deres dag! Å bruke argumentet at 'den er jo allerede kjøpt' blir for dumt. De kunne leid istedenfor dersom den var så dyr at den "må" brukes flere ganger da. Det er mannen din sin familie? Få han til å si til dem at dere ikke vil at hun har den på seg. Så mye koster ikke en ny pen kjole til en 12-åring heller!
snartmammapåny Skrevet 3. september 2006 #20 Skrevet 3. september 2006 Hva med denne 12 årinegn da...? Kan jo ikke føle seg så bra å gå rundt der i brudepikekjole når hun ikke er brudepike... Kanskje det føles som en god ide for henne før bryllupet, men d må jo skape en del rare blikk og undrende gjester... Er jo vel ikke normalt at folk går rundt i brudepikekjole om de ikke er en del av brudefølget... Personlig så tror jeg at om jeg var gjest ville iallefall ha funnet det en liten smule merkelig... En 12 åring er jo faktisk ikke noe barn lenger, skal jo til å begynne på ungdomskolen... Nei må nok støtte bruden her, d virker litt rart med en 12 åring i brudepikekjole...som ikke er brudepike...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå