Anonym bruker Skrevet 26. august 2006 #1 Skrevet 26. august 2006 Hvordan går det? Burde en slutte å amme om en blir gravid? Eller kan en fint gjøre "begge deler"?
Marita med 3 barn ♥ Skrevet 26. august 2006 #2 Skrevet 26. august 2006 Nå er jeg ikke i denne situasjonen men det jeg har hørt er at babyen bør avvennes før den nye blir født så den nye får melken. Da kan du kanskje amme til ca 3 mnd. før babyen kommer og bruke de måntene på avvenning.
Aga:-) Skrevet 26. august 2006 #3 Skrevet 26. august 2006 For de aller fleste går det helt greit å amme mens en er gravid. De som har hatt mange SA og/eller har økt risiko for truende tidlig fødsel, frarådes å amme mens en er gravid. Dette fikk jeg hvert fall forklart av JM. Jeg ble gravid igjen da lillegutt var 10 mnd, og det gikk helt supert. Han sluttet av seg selv da han var ca 14 mnd.
Ranveig R Skrevet 26. august 2006 #4 Skrevet 26. august 2006 Så lenge det ikkje er fre for tidleg fødsel (som ho over her skriv om) kan du fint amme sjølv om du skulle bli gravid. Ver oppmerksam på at melka di kan endre litt smak i forbindelse med eit nytt svangerskap, så det er mulig at ungen ikkje lenger vil ha. Men viss både du og ungen vil, er det ingen ting i vegen for å fortsette å amme gjennom neste svangerskap. Men ein ting du bør tenke igjennom er om du vil amme storebror/-søster samtidig som den nye babyen eller ikkje. Det er fullt mulig å amme eldste ungen sjølv etter nye babyen er fødd (oftast skjønar den store at det er den lille som har førsteretten). Søk gjerne på "tandem" i søkemenyen oppe til venstre (husk å endre til "forum"), så får du opp ein del tråder om amming i svangerskap og tandem-amming. Dersom du ikkje kan tenke deg å tandem-amme, er det lurt å venne av eldstemann med puppen i god tid før den nye babyen blir fødd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå