Gå til innhold

Hvor mange av dere har fysisk belastende jobber med løft og/eller mye gåing og ståing, som barnehage, sykehus, frisør osv?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Ser ut som om mange av dem som får store plager har jobber med relativt stor belastning på rygg og bekken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg jobber som tannlegesekretær. Mye gåing og ståing!! Jobber med en tannlege som ldri har hørt om ergonomi!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg jobber som sykepleier på et sykehjem, temmelig mye gåing, løfting, ståing og forflyttning som er tungt for rygg og bekken. (sykemeldt og i uke 22 nå=(. )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg jobber i barnehage hvor det naturlig nok er et aktivt live både ute og inne. Mye ståing og gåing, påkledning og avkledning m.m.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber som førskolelærer på småbarnsavdeling, og det har blitt endel tunge løft. Legen min har allerede gitt meg aktiv sykemelding slik at jeg kan gjøre andre ting og ikke belaste de på jobben. Har fått påvist bekkenlåsning, og går nå inn i uke 17. Tyder på at jeg blir aktiv sykemeldt leeeenge...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber på Glassmagasin. Står og går på hardt steingulv hele dagen, masse varer som skal pakkes opp, tunge løft og skjeldent tid til å sette seg. Har fått bekkenløsning og er nettopp blitt sykemeldt. Er i uke 20 nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jobber som sykepleier, på sjukehus avd med på snitt 15 pas... Som oftest en veldig travel kvardag med mye "løping", løft ol. Jobber fult enda men er begynt å kjenne det i bekkenet litt no og er i uke 18...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber som tattoovør...Veldig belastende sittestillinger i ymse posisjoner, lite sjans til å bevege seg nok og strekke ut... Ryggen er det første som går'an hos oss.... Hjalp ikke særlig på bekkenet heller nei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann!

jeg jobber i ferskvare hvor jeg står hele dagen og har mange tunge løft. tror jeg har fått bekkenløsning. sover nesten ikke pga vondt. skal prøve å komme til legen idag jeg.. kanskje det finnes noe behandling..?

håper...håper..håper,,..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 1 måned senere...

Jeg jobber i butikk og dagen består av gåing og ståing. Har den siste tiden fått mer og mer vondt i hofta og nederst i ryggen. Vet ikke om det er bekkenløsning, men det kan tyde på det. Uff!! Merker det spesiellt på kvelden etter jobben, etter at jeg har satt meg ned litt og blitt "kald".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber som servitør på kafe/restaurante... Og der er det gåring og ståing hele dagen, samt masse tunge løft. Skal rydde border, bære tunge brett, løfte kurver fulle med glass og kopper, og mye stress. Heldigvis er ikke bekkenplagene vonde hele tiden, men jeg kjenner det om jeg har jobbet noen timer ekstra noen dager...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber som ped.leder i barnehage, har vært sykemeldt i 8 uker alt, og er i uke 20 nå. -har dårlige hofter i utgangspunktet (ble operert i fjor), er gravid ved hjelp av prøverør og har hypermobile ledd, så ja, jeg er i risikogruppen. Men det gjør ingenting! -når en har jobba så hardt og lenge for å bli gravid!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jobber på avlastning for funksjonshemmede barn og unge. Laaaange vakter og mye løft og tunge tak. Hele dagen på hardt murgulv. Er i uke 24 nå. Har vært i full sykemelding i 5 uker og skal nå forsøke 50% et par uker for å se om det kan være aktuelt. Vanskelig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en førskolelærer stilling på en småbarns avdeling i barnehage. Barnehagen holder til i et gammel bolighus hvor garderoben er i kjelleren og stellerommet er på loftet. Noe av det mest upraktiske jeg har vært borti. Har vært 100% sykemeldt siden uke 9 og i følge fysioterapeuten kommer jeg nok til å bli det leeeeeeenge.

Er 12+5 i dag så det ser nok ut til at jeg går en lang vinter og svangerskap i møte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber på kjøkken og det er mye løfting, bæring av kopper og tallerkener, mye bøying i ovn og annet. Harde gulv og gåing ståing i 3-4 timer uten pause.

Er i uke 12 og skal få sykemelding fra onsdag av.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg jobber også i barnehage.MYE løfting!opp og ned av stellebordet med alle bleieskiftene og stellene før og etter legging.også av og påkledning når vi skal ut/inn.løfting opp og ned av bøylestolene ved matbordet.er bare 6+2 idag,men det bekymrer meg endel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jobber som sykepleier på et sykehjem, mye forflytning løft og gåing, blei sykemeldt i uke 22 er i uke 31 nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

førskolelærer i uke 19, ikke sykemeldt enda, men har slitet med bekkensmerter de siste 3 ukene. Skal til legen til uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er hjelpepleier på syke\gamlehjem. Nettopp sykemeldt (33+1) og føler jeg må syte og klage til lege for og bli hørt..Har hele tiden fått høre av kolleger at eg har vært flink og stått på helt til nå, men hos legen føler jeg altså at jeg er nødt til og klage min nød før jeg faktisk blir hørt..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...